Tomb Raider – Anniversary végigjátszás


szerzõ: Jana Nyomtatás tartalom pdf file létrehozása tartalom
Hozzászólás: 1
 10.0 - 1 szavazat -



Tomb Raider – Anniversary végigjátszás



Peru – Mountain Caves

Kezdjünk bele Miss Croft legújabb kalandjába, ahol Lara dögösebb, mint valaha. Az első pálya rögtön egy heves jeges részre kalauzol bennünket, ahol Lara szexi napszemüvegben ugrándozik a kedvünkre. Miután látjuk, hogy leszakadt a létra, kézhez kapjuk az irányítást. Menj oda, ahol a létra volt és a buckán felfutva ugorj neki a falnak, amibe Lara megkapaszkodik. Menj jobbra, és mikor a végére értél, ugorj egyet jobbra, hogy a másik falrészben megkapaszkodhass, majd ugorj feljebb. Itt a lasszószerűséged kell használni. Ugorj előre, és közben nyomd le a Q gombot, amivel Lara megcélozza a karikát felette és átugrik a túloldalra. Íme, megérkeztél a bejárathoz. Szegény turistavezetőd nem tudja, hogy kell kinyitni azt a böhöm nagy kaput, ezért a feladat rád hárul. A kapu bal oldalán kapaszkodj fel, és használd ismét az „automata lasszót”. Most a fal segítségével mássz fel és menj a kapcsoló elé, amit az E-vel tudsz benyomni. Az ajtó kinyílik és kiáramlik belőle pár farkas, majd egy kis akciójelenet után belépsz a barlangba. Haladj előre, majd aktiváld a csapdákat. Semmi különös nincs bennük, figyeld meg, milyen időközönként lövik a nyilakat és aszerint haladj előre. Ezután menj fel jobboldalt a félig leszakadt lépcsőn, ugorj át rajta, majd fel a falra. Oldalazz balra, ugorj még egyet fel és lődd le a rád támadó denevéreket. Ha végeztél velük, látod, hogy van egy rész, ahol egy kiszögellés van előtted. Csússz rajta egy darabig, majd ugorj előre, és nyomd meg a Q-t. Ekkor megkapaszkodsz. Nyomd be az E billentyűt és közben a W-t. Ekkor feljebb kapaszkodsz. Engedd el az E-t de a W-t ne, ekkor lendületbe hozod a köteled, ugorj el, hogy megkapaszkodhass a falban. Itt ugorj fel majd hátra. Nyomd meg a Shiftet, hogy lejjebb mehess, majd oldalazz és ugorj oda, ahol a villogó kis tárgyat látod. Ezt fel is veheted, ez egy Artifact, melyeket összegyűjtve pár extra cuccot kaphatsz. Ezután kapaszkodj meg a platform szélén, és ugrálj lefelé, egészen a földig. Menj le a mögötted található ajtóhoz, nyisd ki a kapcsolóval és lépj beljebb. Az első híd le fog szakadni, le kell győznöd két farkast, majd a híd leszakadt felén kapaszkodj fel, és menj át a másik hídon is. Ha szeretnél muníciót és ereklyét gyűjteni, akkor a kötéllel fordulj balra, vedd fel a csomagot és ugorj le, győzd le a medvét, majd menj be ott ahonnan kijött, nyisd ki az ajtót és vedd magadhoz az ereklyét. Ezután a kötéllel csak lendülj át és menj be az ajtón. Ha megérkeztél a nagy terembe, egy összetett feladatot kell majd megoldanod. Először kerüld ki a csapdákat, majd lépj az ajtó előtti kapcsolóra. Valami miatt még nem nyílik ki az ajtó, ezért neked kell rásegíteni. Baloldalt kapaszkodj fel teljesen, majd az előtted lévő falban is kapaszkodj meg, menj feljebb és jobbra és ráugorva kapaszkodj meg a lengő cuccban, hogy az ajtó egyik felét szabaddá tudd tenni. Ezután menj hátrafelé, győzd le a farkasokat, perdülj át a másik oldalra, ahol ismét farkas gyilkolás következik. Ezután a jobb oldalon kapaszkodj fel, lökd át magad a botra és kapaszkodj meg a lógó nehezékben. Ezután gyorsan menj le az ajtó elé és lépj rá a gombra. Menj fel a lépcsőn, győzd le a medvét, és irány a következő pálya.

Peru – City of Vilcabamba

Egy kis akrobatika. Ugorj át az első oszlopra, ereszkedj le, a kis emelkedőről ugorj a falra, majd onnan a másik oszlopra, onnan pedig a faluhoz vezető útra. Miután legyőzted a farkasokat és a medvét, ugorj a vízbe. Legyél nagyon gyors, nyomogasd az E-t rendesen, húzd meg a kart és menj fel levegőért. Kapaszkodj fel és folytasd az utad. Húzd ki a dobozt, és mögötte vedd fel a kulcsot, valamint a Shotgun ammot, majd a dobozra felkapaszkodva a kis elsősegély csomagot. Lődd ki az ajtóról a zárat, és helyezd a kulcsot a helyére, hogy kinyíljon az ajtó. Lődd le a farkasokat, majd menj tovább. Itt ismét két oldalról kell dolgozni. Szinte mindkét helyen ugyanazt kell csinálni. Ugrálni, kapaszkodni, mászni és denevért ölni. És mindkét helyen a legvégén rá kell ugrani a kapcsolókra. Miután ezt megcsináltad mindkét helyen, az ajtó kinyílik és tovább mehetsz. Ha fel akarod venni a shotgun töltetet, akkor ne ugorj fel csúszás közben, és a doboz segítségével mássz vissza. Az ugrás után egy újabb következik, a gerenda tetejére, ahol is Lara egyensúlyozni fog. A következő résznél is mászni és ugrani kell, de ne mássz fel a csapdás részhez, hanem ugorj hátra, ahol szintén egy ilyen egyensúlyozós gerendás trükk következik. Irány a következő rész.

Peru – The Lost Valley

Szép kis vízesés vár rád. Lődd le a farkasokat, és vedd fel a csillogó kereket a tó mellől. Ezután a tó mellett kapaszkodj fel a kiszögellésekben, és menj fel a vízesés tetejéhez. Egy kis ügyességi rész következik, ugrásokkal és lasszózásokkal egyetemben, egészen addig, amíg fel nem veheted a 2. fogaskereket is. Ezután a forgó kerék botjába kapaszkodva menj tovább, a szobor széleiben kapaszkodj meg, és a landolás után húzd meg a kapcsolót. Menj vissza oda, ahol felvetted a 2. kereket. Lődd ki a hidat, és lasszózz egyet. Látod a vízesés melletti kis barlangot? Oda menj be, és vedd fel a shotgun-t, majd ugorj be az áramlatba. Ismét a kezdő helyen vagy, ha gondolod, bemehetsz kicsit a vízbe egy kis elsősegély csomagért vagy akár mássz ki és lődd le a farkasokat. Ezután mássz fel a létrán, tedd a helyére a kereket, húzd meg a kapcsolót és a botok segítségével ugorj át a másik létrára. Itt is tedd helyére a kereket, majd újból mássz fel. A kiszögellésre érve ugorj egy nagyot, hogy a bal oldalt található falba megkapaszkodhass, majd átugorhass a kötélre, onnan a falra, majd a másik barlang bejáratához. Itt újabb csúszás-mászás vár rád. A csúszós résznél figyelj arra, hogy jó ritmusban ugorj, majd menj ki a szép zöld falucskába. Győzd le a kis velociraptorokat, majd birkózz meg az első főellenséggel, a T-Rex-szel, de először nyomogasd be a nyilakat, amikor azt az animáció jelzi. Instant Action rulz…
Rém egyszerű a dolgod. Lődd folyamatosan, amíg a piros csík a jobb oldalon felül feltöltődik. Ekkor felhergelted a dinót. Tartsd nyomva a jobb egér gombot, és mikor megjelennek a nyilak, jobb oldalon nyomd le a jobbra vagy balra irányt, és utána vele együtt a shiftet is. Ekkor belassul minden, és várnod kell, míg a piros célkereszt meg nem jelenik, ekkor lőj egyet. A móka akkor a leghatásosabb, ha egy szöges csapda felé csalogatod és abba belegyalogol, ekkor a negyed élete is eltűnhet egyszerre. Miután legyőzted, újra csak nyilakat kell nyomogatni. Menj be a romokhoz, vedd fel a kereket és csobbanj be a vízbe. Ússz végig az alagúton, majd mássz ki. Ugrálgass, mássz végig egy adag akadályon. Nincs más hátra, mint visszamenni a nagy mechanikus gépezethez és behelyezni az utolsó kereket is. Ekkor a vízesés eláll, és a vízből kimászva bemehetsz a síremlékbe.

Tomb of Qualopec

Ismét egy újabb összetett feladat. Menj át a csapdákon, majd próbálj bemenni a nyitott ajtón. Hopp, egy kis kavics gurul feléd, kerüld el, és az ajtók bezáródnak. Nincs más hátra, mint előre. A mögötted található magas deszkázott fakészítmény mozgatható. A két bejárat oldalt 1-1 kapu kinyitását segíti elő. Told hát az egyik felé a fatákolmányt és ugorj át középről. A jobb oldali bejárat tele van csapdákkal, és mikor elérnéd a kapcsolót, a talaj beszakad alattad, és pár farkassal kerülsz szembe. Húzd ki a falból a dobozt, és told a jobb oldali oszlop alá. Ügyeskedd át magad és húzd meg a kapcsolót, majd ugorj át jobb oldalra és rohanj vissza a terembe, lelőve pár dinót. Jöhet a másik ajtó. Itt semmilyen trükközés sem lesz, csak pár jól ismert csapda és még egy dinó. Kifelé jövet állj meg az ajtóban, és nézz balra. Fel tudsz kapaszkodni a fő ajtó fölé. Onnan lődd ki a Buddha szobrot, és lóbáld át magad a túloldalra ahol a 3. kapcsoló vár. Ezután menj be a hőn áhított bejáraton. Egy animáció következik majd, egy látványos menekülést láthatsz az összeomló barlangból. Siess, és próbálj mindent ügyesen átugrani/kerülni. Ezután ismét egy interaktív animáció jön, ahol halálpontosan nyomogasd le a megjelenő irányokat.

Greece – St. Francis Folly

Istenek hoztak a görög templomban. Az oszlopok segítségével juss fel a baloldalra, ahol az ereklye is van, és onnan ugrálj az aranyló gömbféleséghez. Ott menj rá a gombra, ekkor kilőheted a fényeket a görög férfinél. Ha kettőt kilősz, kinyílik az ajtó mellette és ugrálhatsz egy darabig a fal mentén. Odaérve láthatod, hogyan kellene kilőni a fényeket, hogy kinyíljon a rács. Menj hát vissza, lődd ki ezeket, a gömb oldalán lévő két fogót húzd ki, majd gurítsd le. Először a középen található gombra gurítsd rá, hogy kinyíljon a fenti ajtó. Mássz fel ismét az oszlopok segítségével, majd ugorj le és nyisd ki a kaput a kar segítségével. Most ide gurítsd a gömböt, a padlón található gombra, hogy tovább mehess. Egy jó nagy adag lépcsőzés után megérkezel az istenek termébe. Ugorj középre, húzd ki a kőtömböket a köteleddel, a kapcsolóhoz mászva nyisd ki az első termet, majd a túloldalon a másodikat, és szép lassan menj lefelé a földszintre, miközben kihúzol minden lehetséges oszlopot a köteleddel. Húzd meg az ott lévő kart, mire kinyílik Atlas terme. Mássz vissza, és ugrálj el Atlas terméig, arról a peremről kezdve, ahol kinyitottad az első termet. Húzd meg a teremben lévő kapcsolót, és gyorsan kapaszkodj fel az ajtóra. Mikor elkezd lefelé menni, ugorj fel a résbe, és mássz át a terembe. Itt forgasd addig a kapcsolót, amíg össze nem ér a két kőtömb, ekkor rohanj át rajtuk. Mássz fel balra, a kapcsolóhoz, hogy előjöjjön a két rúd. Ezután távolról lődd ki a két célpontot és kezdj el rohanni a gömb elől. Gyorsan ugorj a rúdra, és még gyorsabban vissza a forgatható kapcsolóra. Huh, kemény volt mi? Ezután menj és vedd fel Atlas kulcsát. Úgy tudsz visszatérni, hogy most a jobboldalra mászol fel, és ott húzod meg a kapcsolót. Menj vissza a központi teremhez. A legjobb, ha most Democles termét nyitod ki, az Atlas terme alatt található falak mentén. A következő legyen mondjuk Hephasto terme, ahova a kilőtt kőtől lehet eljutni. A falon mászva tudsz bemenni. Egy villámló terem vár. Látsz négy olyan négyzetet, ami mindig fenn marad. Azokra kell ráállnod, így a rács felmegy. Itt három szobrot kell elhelyezni a 3 deltoid mögött. Az egyik adott, a másikat a kalapács alá kell vinned, a harmadik a nehezebb. A kalapácsot aktiváló gombra kell ráállnod, majd gyorsan félre kell ugrani. Ezután minél gyorsabban fel kell mászni a jobbra található peremre, át kell perdülni a kőtömbhöz, és le kell dobni azt. Illeszd be mindhármat, fontos, hogy középre nézzenek, majd állj ismét a kalapácshoz. Ekkor a rács felemelkedik, és magadhoz veheted az újabb kulcsot. A következő terem legyen mondjuk Poseidon terme. Huh, de sok víz van itt… Az ajtó hasonlóan működik, mint a többi teremnél. Csobbanj be a vízbe, nyisd ki a kaput és ússz tovább, egészen fel a teremig. Itt a kapcsolónál mássz fel, és vedd el a kis követ a hal elől. Ekkor feljebb jön a vízszint, és a másik követ le tudod dobni. A vízben aktiváld a kapcsolót, mire egy fából eszkábált cucc jön elő, csak az átjáró nem engedi, hogy feljöjjön. Ezért mindkét szintről tűntesd el a vizet a két kődarab segítségével, és húzd arrébb a fa cuccot. Az első szintet töltsd meg vízzel és nézz fel. A két átjáró közé kell behelyezni az úszó fadarabot, ott, ahol szűkebb a rés. Ezután mássz fel, és a második szintre is engedj vizet. Most már fel tudsz ugrani a kis kiszögelléshez, és az oldalán keresztül átcsimpaszkodhatsz Poseidon kulcsához. Nyomás vissza a főterembe, és irány az utolsó szobácska. Damocles terme talán a legegyszerűbb és ez a leggyorsabban megoldható feladat. Húzd ki az ajtó felett lévő kőtömböt, és told az ajtó elé. Húzd meg a kapcsolót, menj fel a kőtömbre, és mikor az ajtó legfelül van éppen, ugorj fel rá és azon nyomban a járatra is. Menj be a terembe, majd oda, ahol a kulcs található. Vedd fel, és azon nyomban ugorj is tovább. Damoklész kardjai mindent szétszabdalnak. A csapdánál a piros kövek mindig változnak, a fehérek minden második ütemre. Kétszer kell magad átküzdeni, meg kell figyelni, hogyan mozognak. Ezután a bal felső sarokban lévő oszlopról kell átügyeskedned magad a forgatható kapcsolóig. Egyedül a széle nehezebb, amikor egy kampóba kell kapaszkodni és a falról egy másik irányba elugrani. Miután kiértél, irány a főterem alja, ahol most már minden kulcsot a helyére tehetsz.

The Coliseum

Lépj be a kapun. A zsákutcának tűnő teremben mássz fel baloldalt a falra és csobbanj be a vízbe. A vízben ússz jobbra, majd balra és menj ki a felszínre. Egy kis gyaloglás után megérkezel az arénába, ahol 2 kis king kong vár rád. Győzd le őket, majd keress egy repedést az arénában, ahol felmászhatsz a nézőtérre. Felfelé haladva látsz egy oszlopot, amiben meg tudsz kapaszkodni, ha a lépcsőről ráugrasz. Onnan ügyeskedd át magad az erkélyre, majd húzd meg a kapcsolót. Az arénában kinyílt egy kapu. Menj oda, győzd le az újabb vadállatokat, és menj be. A legvégén a lasszóddal húzd magadhoz a kis ketrecet a nagyról, és told át ahhoz a ketrechez, ahol a világító tárgyat látod. Vedd fel, ez az erkély kulcsa, irány vissza hát, nem feledve, hogy újabb állatok támadhatnak rád. Az erkélyen keresztül felmehetsz az aréna tetejére. Balra fordulva látod, hogy át tudsz ugrálni a túloldalra. Odaát újabb pályarész fogad téged.

Mida’s Palace

Sok-sok majom vár reád e pályán, halandó. A főterembe érve mássz fel a szobor mögé, a baloldalán található repedéseket kihasználva, és menj be a kinyíló kapun. Az oszlopos termen haladj át, és menj még lejjebb, ahol újabb majmok várnak rád. Az oszlop tartóit húzd ki a köteleddel, és vedd fel a leesett kődarabot. Ezután menj vissza az ide vezető bejárathoz és ne a főterem felé indulj, hanem még feljebb. Jobbra kezd az ugrálást, majd a bejárat fölött folytasd. Juss el a másik végébe, haladj tovább addig, amíg a főterembe érsz egy újabb kapcsolóig. Menj be azon az ajtón is. Tűz-víz harca feeling lesz, ugyanis alattad mindenhol víz, de ahol ugrálsz, tűz nehezíti a dolgodat. Vesd bele magad a vízbe, ügyelve a krokodilra, a jobb oldali oszlopnál húzd meg a kapcsolót. Ezután belekezdhetsz az ugribugriba. Jobbra fel a kapcsolóhoz, majd szembe a másik kapcsolóhoz, végül a terem végébe, az újabb kőrúdhoz. Vissza is mehetsz a főterembe. Egy ajtó van hátra. A bejárat mellett balra van egy vízköpő, amire felmászva ki tudod nyitni az utolsó ajtót. Ez már egyszerű. Menj fel, húzd meg a kapcsolót, és ugrálj. Balra kezdd, utána értelemszerűen. Egyetlen nehézsége, hogy a tövises oszlopokat kivéve mindegyik eltűnik egy idő után. Az itt lévő követ is szerezd meg, majd menj vissza a főterembe. Láthatod, hogy a szoborban van 1 aranyrúd és rajta kívül még 3 üres hely. Azonban nem tudod berakni a nálad lévő köveket! Persze, hogy nem, előtte arannyá kell változtatni. Vajon hogyan? A leszakadt szobor kézre kell ráhelyezni őket, majd mindhármat be lehet tenni az őt megillető helyre. Ezután ússz le a vízben újonnan kinyílt járatba.

Tomb of Tihocan

Jaj, megint mennyi víz… Uuutálom a vizet a Tomb Raider-ben… Sebaj, ez nem vélemény nyilvánítás helye, hanem a végigjátszásé. Tehát, miután végigmentél az alagúton, irány a hatalmas terem. Ne foglalkozz a kapcsolóval, csak fordulj jobbra és menj az első dobozig a túloldalon. Lökd be a vízbe, majd jöhet a következő is, kicsivel arrébb. Ezután mássz le a kapcsolóig és tekerd meg. Ekkor eltűnik a víz. Lődd le a krokodilokat. A 2 ládát told be legalulra, majd told rá őket a kapcsolókra. Mássz vissza az első kapcsolóig ,és pumpáld a termet vízzel. Ezután a szabadon eresztett ládát húzd teljesen oda, ahol felemelkedett a rács. Húzd teljesen magadhoz. Ezután mássz fel a létrán, és ahol bejöttél, ott is tekerd meg a kapcsolót. Ha mindent jól csináltál, a kiengedett láda a 3 szökőkút fej alatt lesz, és fel tudsz rá mászni, hogy újra vízbe mászhass…
Egy vízesésig visz el a sodrás. Bukj le a víz alá, és keresd meg a járatot a bal oldalon. Nézz ki, láthatod, hogy egy újabb műemlék áll előtted, de még ne mássz ki, újra bukj le a víz alá, és ismét haladj a baloldal felé, itt keresd meg a kapcsolót, amivel kinyithatod a kaput. Menj be a kapun, ekkor a gép átveszi az irányítást. Interaktív animáció következik. Ezután pedig jöhet a 2. főgonosz, azaz gonoszok…
A két kentaurt elég nehéz legyőzni, ha nincs elég elsősegélycsomagod. A trükk: mint a T-Rex-nél, hergeld fel őket és használd a jobb kattintás majd irány+shift trükköt. Amikor kicsit elalélnak, vedd el köteleddel a pajzsaikat. Ezután menj a pajzsok közelébe és hergeld újra őket. Amikor kővé akarnak változtatni, gyorsan vegyél fel egy pajzsot, amiről visszatükrözőik a sugaruk és ők válnak kővé, így darabokra lőheted őket. Jó volt, mi?

Egypt – Temple of Khamoon

Egyszerű kis lazító pálya. Ess le, majd a köteleddel döntsd le a két oldalt lévő oszlopot. Ezután a bal oldalin mássz fel, és akrobatizálj a túloldalig. A kertbe kiérve aranyos múmiák várnak téged. Még tüzet is adnak, ha kérsz. Végez velük, majd mássz fel a szemben található törmelékre, majd onnan a bal oldali oszlopra. Kerüld meg az egész helyet a fal mentén, és a szobor hátához érkezel, ahol egy kapcsoló vár rád. Menj be a kinyílt ajtón. A szkarabeusz kapcsoló hasonló, mint amilyet az isteneknél láttál, csak itt nem kell aktiválni. A szobrokkal tarkított teremben húzd meg elől a kapcsolót, és végezz a pár darab párduccal. A lényeg: az első szoborhoz visszarohanva mássz fel, majd ugorj a következőre és a következőre, oda, ahonnan a szemben lévő szoborra még pont át tudsz ugrani. Onnan pedig a kapcsoló fölé, és a kis folyosóra. Pár trükk után a macskás terembe érkezel. Itt győzd le a krokodilt és ússz le a vízbe. Miután a felszínre jutottál, egy időzített szobába kerülsz. Egyértelmű, hogy mit kell csinálni, csak gyakorolni kell a mozgást, mert az egész időre megy. Miután felértél, egy dobozt kapsz ajándékba, és többé nem mozdul meg a helység. A dobozról ugrálj fel a baloldalra és húzd ki a kőtömböt a köteleddel. Ezután ugorj át oda, húzd meg a kapcsolót és irány felfelé, a kinyílt csapóajtón át. A kapcsoló meghúzása után visszakerülsz a macskás terembe, a szobor mellett menj le. Lődd le a rád törő fenevadakat, majd nyisd ki az újabb ketrecet az új állatkákhoz. A falon lévő repedések és az ajtó segítségével menj egy szinttel feljebb, egészen a szkarabeusz szoborig. Ott persze még feljebb, míg visszatérsz a szobrokkal teli szobáig. Húzd meg a kapcsolót és szlalomozva juss el a túloldalra. Ott ismét egy kapcsoló és a szkarabeusz szobor válik mozgathatóvá. Menj vissza, persze most már nincsen időlimit, a szkarabeusznál, a jobb felső saroktól indulva kezdj el mászni. Először a köteled, majd a gerendát, végül a falat használd. A szkarabeusz botját használva megpörgeted azt, és egy csomó törmelék potyog a másik terembe, ezzel segítve továbbjutásod. Az új terembe érve néhány oszlop és párduc fogad. Húzd ki az összes mozgatható tömböt. A legtöbbnél az oszlopok szimbólumához egy másik ábra van társítva. Azokat az ábrákat kell beállítani minden egyes oszlopnál. Miután mindegyik a helyén van, az ajtó kinyílik, és te továbbmész az újabb pályára.

Obelisk of Khamoon

Az egész pálya egy nagy csapda. Végig sarlók, propellerek meg minden vágócucc. Rögtön fordulj jobbra és húzd meg a kart. Az leereszkedik, menj át rajta, és vedd magadhoz az első tárgyat. Még 3 rád vár. Csobbanj a vízbe és menj fel a jobb oldali kis járatba. Az egyiptomi jelre ráugorva gyorsan menj a mögötted lévő oszlopra. Liftként üzemelve felvisz oda, ahol kellemes mászás vár rád. Pontosan látszik, hogy hova kell következőre ugrani, semmi baj sem lehet, max. egy kicsit gyakorolnod kell. Ezután egy múmia vár rád, akibe repíts pár golyót. Újra csapdák hada vár rád, de végül kiérsz az obeliszk tetejére, itt jobbra elfordulva, a falon akrobatizálva egy újabb kapcsolót húzhatsz meg. Még egy híd lemegy, és kinyíik egy közeli kapu, amihez a falon át jutsz el. Vigyázz a leomló részekre. Emlékezz rá, hogyha az E billentyűt nyomogatod, akkor gyorsabban csimpaszkodsz. Itt ismét pár csapda majd egy nagy terem vár téged. Csússz le az oldalsó csúszdákon, majd öld meg az ott tanyázó múmiákat. A kart meghúzva a terem kissé átalakul. Húzd ki a téglatömböt, és mássz fel a fölötte található kiszögellésekre. Köteled használva menj feljebb, majd újra használd a sarokban. A következő ilyen köteles rész csalafintább lesz. Ugyanis a másik oldalra átperdülve semmi sem történik, vegyél nagy lendületet, és ugorj egy nagyot visszafelé. Így magasabbra jutsz el, mint ahonnan indultál, és fel tudsz kapaszkodni az oldalt található lépcsőre. A szemben lévő ajtóhoz is a gyűrűk segítségével juthatsz el. A folyosó végén egy újabb kapcsoló a jutalmad. Menj vissza, le a lépcsőkön, oda, ahol a múmiák voltak, és menj át a kapun. Húzd meg a kapcsolót, és repüld át a csapdákat. Újra az Obeliszknél vagy, immáron plusz két híddal. Vedd fel az ereklyéket, és menj be az ajtón, ahol eddig még nem jártál. Aktiváld a rendszert a baloldalon lévő szimbólumra ráugorva, és óvatosan menj jobbra, elkerülve a csapdákat. Lent jó pár múmia vár, és egy folyosó. Menj be, ugorj a gerendákra, ügyelve a csapdákra és menj a kapcsolóhoz. Immáron az utolsó híd is lenyílt. Ám a nehézségeid korántsem értek véget, ugyanis ott kell visszamenned, amerre jöttél. Kemény dió, de megéri a fáradtságot. Mikor felveszed az utolsó ereklyét is, a vízben kinyílik egy rács. Ússz be, majd fel a felszínre. Nahát, ismét a szobros terem. Menj ki a csodásan szép természetbe, győzd le a gyengébb fajta kentaurt, majd helyezd be a helyükre a tárgyakat. Az ajtó kinyílik, egy új pálya vár rád.

The Sanctuary of the Scion

A pálya inkább logikai elemekből fog állni. Rögtön az elején újabb oszlopforgatással kezdesz. A cél: a falon látható szimbólumokat kell az oszlopokból is kirakni. A nehezítés az, hogy ha mozgatsz egy oszlopot, a mellette lévő is mozogni fog. Semmi gond, ki lehet gondolni, hogyan kell tekerni, de igazából olyan kevés a lehetőség, hogy ha össze-vissza tekergeted is, egy idő után megtalálod a megoldást. Ezután megnyílik egy átjáró, amin be kell menned. Egy nagy szfinx terembe érkezel. Ugorj le az egyik oldalon, majd menj a terem legelejére. Ott fel tudsz mászni a falra, és két felé is indulhatsz. Kezdd mondjuk balra. Miután a falat mászva elérted a folyosót, menj be, itt egy obeliszkekkel és vízzel teli szobába érkezel. Csobbanj be, majd mássz ki a kis kiszögellésre. Egy kitört obeliszkcsúcsra rá tudsz ugrani, majd onnan a falban meg tudsz kapaszkodni. A melletted lévő szerkezet a következőt csinálja: ha ráugrasz, elkezd lefelé csúszni. Egészen addig tudsz felfelé ugrálni rajta, amíg az aljára nem ér, és a szkarabeusz kapcsolók be nem fogják. Az előtte lévő obeliszk pedig felmegy, és egy átjáró is hosszabbodni kezd feletted. Ezt kell mind a négy gépnél eljátszani. A trükk a következő: az elsőn, amilyen gyorsan csak tudsz, kapaszkodj fel a legfelső részig, és gyorsan ugorj balra. Meg tudtál kapaszkodni. Ezután már egyszerű a dolgod. Folyamatosan tudsz haladni a négy mechanikus szerkezet közt. Kezdd a legutolsóval és haladj sorba. Miután mind a négy megvan, mássz fel oda, ahol bejöttél és húzd meg a kapcsolót. A kinyílt ajtón menj be, és vedd fel az ereklyét. Ezután egy újabb terem nyílik ki, ami a szfinxhez vezet vissza. A másik oldalon szinte ugyanígy kell eljárnod. Ha megvan a két ereklye, tedd be a szfinx két oldalán elhelyezkedő résbe, és menj be a kőerődítménybe. Gurítsd le a követ a hosszú úton, majd te is ugorj be a vízbe. Keresd meg az alattad lévő kapcsolót, amivel lejjebb megy a vízszint. A jobb oldali lábnál mássz ki, és mássz fel. Az első kapcsolót könnyen elérheted. Ezután tovább tudsz mászni egy rácshoz. Itt a szkarabeuszokat kell mozgatni a puskalövésekkel. Aszerint kell beállítani, ahogyan a földön lévő ábra mutatja. Ha kész, húzd meg a kapcsolót, majd mássz fel a létrán és kapaszkodj, lendülj át újból. A következő kapcsoló egy ketrecet nyit ki a vízben. Sietned kell, mert egy idő után bezárul. Ússz gyorsan át rajta egy újabb szkarabeuszos trükkért. Most az ábra a ketrec után van a vízben. Húzd meg ott is a kapcsolót. Most már elég magas a víz, hogy az előző szkarabeusz trükkös kapcsoló fölé ússz. Ott pedig egy újabb kapcsoló, és újabb vízszint növekedés vár. Elég ahhoz, hogy fel tudj úszni a főteremhez vezető folyosóra. Ott jó pár szörnyecske vár. Fel tudsz mászni a jobb oldali oszlopra, így eljuthatsz ahhoz a két kapcsolóhoz, ami az újabb ereklye felé vezető utad zárja el. Az egyik kapcsolóhoz könnyen el tudsz jutni, a másiknál annyi a trükk, hogy mikor a középen elhelyezkedő oszlophoz érsz, át kell lendülnöd a fenti gyűrűk segítségével a túloldali oszlopokhoz. Amint kinyílt az ajtó, menj be rajta és dőlj hátra. Vége az egyiptomi résznek.

Lost Island – Natla’s Mines

Újabb, eddig sosem látott pályaszakasz. Magam részéről sokáig vacakoltam, mire rájöttem, hogy a vízesés mögött van a továbbvezető út, és a dobozokon át kell átjutni a fenti folyosóra. Ott pedig egy darut kell majd irányítanod. De persze ahhoz, hogy működjön, három alkatrészt kell beszerezned. Az elsőt a bal végén, egy kisvasúton fogod megtalálni. Tedd be a helyére és nyomd meg a kapcsolót. Ekkor a fenti konténer arrébb megy, és egy járat válik elérhetővé. Menj fel oda a láda segítségével, majd lökj le egy újabb ládát, és azon át ugorj a falra. A végcél megint egy kulcs. Ha helyére teszed, már el is tudod forgatni a szerkezetet és erre felmászva egy soha el nem érhető folyosóra bukkansz, amelynek végén az utolsó darab kulcs vár rád. Itt azonban elég körülményes kijutni, vigyázz, hogy csak akkor ugorj a csövekre, ha épp nem füstölnek, különben sült liba lesz Laraból. Az utolsót tedd a helyére, aminek a segítségével már le is dobhatod a konténert. Tehát pozícionáld vissza az eredeti helyére, és nyomd be az újonnan szerzett kék kulcsot is. Erre a ház teteje betörik, be tudsz mászni, és magadhoz veheted rég elfeledett fegyvered. Ennek a segítségével a bal szélen található kisvasútra ugorj rá, lődd ki az ablakot és indítsd be a fúrómozdonyt. Egy interaktív animáció fogad, ezután újból használhatod a kék kulcsot. A vasút áttöri a továbbvezető utat, te pedig kaszkadőr híján ugorhatsz a láva fölött. Újabb interaktív animáció, majd egy váratlanul meglepő ügyességi rész jön. A fal baloldalához told oda a ládát és kapaszkodj fel. A sötétebb, feliratozott sziklagerendákra kell ugranod, hogy beindítsd a rendszert. Amint megvan, ugrálj fel a kapcsolóhoz, húzd meg, és irány a következő pálya.

The Great Pyramid

Huh, hát szóval ez az a pálya, amit a gyengébb idegrendszerűek inkább ugorjanak át. Minden egyes hibája, baja kijön az Anniverserynek, de majd úgyis meglátjátok. Szóval az enyhén Ironforge kinézetű pályán haladj előre, amíg egy nagy terembe nem érsz. Itt egy animáció és néhány sárkány után kinyílik egy ajtó, ott ahol bejöttél. Menj fel, eltévedni nem lehet, és egy pár szinttel feljebb találod magad a magas teremben. A cél nem kevesebb, mint hogy fel kell jutni a tetejére. Sárkányok és időzített ketyerék nehezítik utad. A kis céltáblákat kilőve előhozhatod a továbbjutást segítő tárgyakat. Pl. gyűrűk, kiálló rudak. Igen nehézkes lesz. A sárkányok ellen az Uzit javaslom, és próbálj mindig az aktuális szint közepén maradni, mert könnyen lepottyanhatsz. Ezután kisebb csapdák, majd egy ókori Prince of Persiához hasonló kis rész következik. Nyami. A szörnyeket jobb útra térítve csak te és klónod maradtok a teremben. Ő mindig azt csinálja, amit te. Középen forgasd el a kereket, aminek a segítségével egy időzített kiszögellés válik elérhetővé a két oldalon. Mindkét oldalon 1-1 kapcsoló vár. Az egyik egy ajtót, a másik egy kis lyukat nyit, melyet láva tölt meg. Menj fel oda, ahol ez utóbbit tudod kinyitni, majd gyorsan mássz fel a másik oldalra is, és amikor leugrasz a kapcsoló szintjére, a klónod beugrik a lávával teli lukba. Így már átmehetsz a kinyitott ajtón. Még egy utolsó kis csapda vár rád. Baloldalon egyszerűen menj át a mozgó gerendák közt és húzd meg a kapcsolót. Egy híd megy az ajtóhoz, és egy sárkány érkezik. Most menj a másik oldalra, ami ennél azért nehezebb lesz. A gerendákon gyorsan át kell átugrálnod és vissza, hogy kinyíljon az ajtó. Amint átléptél rajta, jön az utolsó pálya.

Final Conflict

Az animáció után egy főellenség fogad. Ismerős a Tomb Raider 1-ből ugye? Úgy tudod legyőzni, hogy feldühíted, és a láva, illetve a fal felé csalogatod. Ilyenkor tudod lőni a kezét. Miután elveszítette az egyiket és megkapaszkodott a pálya szélén, hogy le ne essen, lődd, mintha az életed múlna rajta, és a nem túl kecses szörny a láva vacsorája lesz. A kinyílt kapun keresztül haladva folytasd az utad, ugyanis hátra van még pár móka. Egy kis láva feletti ugrálás után a játék utolsó trükkös termébe érkezel. A kapcsolóval nyisd ki az ajtót, majd a vízben húzd meg a kapcsolót. A bejárat melletti résbe mássz fel, és told ki a ketrecet, amit aztán a kőoszlophoz kell tolnod. Sárkánygyilkolás következik. Ezután húzd meg a kapcsolót, és mássz fel oldalt a láva fölött, hogy kinyithasd a vízben lévő ketrecet. Ússz is be rajta. Ez lesz az utolsó idegtépő ugrándozós rész. A vulkán fölött kell ismét ugrálnod. Először jobbra a létrára, majd folyamatosan látni fogod a következő helyet, ahova ugranod kell. A végére érve a főfőgonosz vár téged. Ahhoz képest, hogy az utolsó ellenség, nagyon egyszerű legyőzni. A trükk a következő: az élete első negyedét pusztán lövöldözéssel le tudod venni, majd egy animáció jön. Ezután fel tudod dühíteni. Mikor feléd rohan, csak felfelé mozogj, mivel akkor Lara átugorja, és a hátán lévő színes kis köveket tudod így lőni, és ezzel gyorsan le tudod szedni az életerejét. Őt legyőzve egy utolsó interaktív animációban lehet részed, és hátradőlve élvezheted az utolsó képkockákat.

Forrás:
Wheeler

wheeler©thesource.hu

Hozzászólás

Bogyi007 hozzászólt ekkor: aug 10 : 16:41
Regisztrált: szept 10 : 10:12
Hozzászólás: 48

Köszi!  10.0
Bogyi007 a legtitkosabb titkosügynök!

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz