Undying végigjátszás


szerzõ: Jana Nyomtatás tartalom pdf file létrehozása tartalom
Hozzászólás: 0
nincs értékelés -


Undying végigjátszás

Előzetes információk:
A történet az 1920-es évek elején játszódik Írországban (kettős idősíkon, a jelenben és a múltban).
A fő helyszín a Covenant-család birtoka.
További helyszínek: 1., Lighthouse
2., Ruins
3., Monastery
4., Standing Stones
5., Bethany’s Cottage
6., Mausoleum
7., Old Cemetery
8., Bethany’s Cottage
Az általunk irányított főhős: Patrick Galleway.
Az alapban nálunk lévő fegyverek: revolver és egy kő („Gel’ziabar Stone).
Az alapban nálunk lévő varázslat: Scrye. (Lehetővé teszi, hogy a „dolgok mögé lássunk”, vagyis ha valamire rákattintunk vele - az egér bal gombjával - akkor láthatjuk azt is, amit valóságban nem, Pl.: egy kép, mely idilli családot ábrázol, azonnal horror-képként lesz látható, stb.)
Irányítás: billenyűzet+egér.
Néhány fontosabb billentyűk (eredeti) leosztása: T3 = lehozza az inventoryt. (Itt láthatsz
egy könyvet, mellette a feladat
leírásával, és a felvett írásos
információval).
F=lőszer
R=varázslatok kiválasztása
E=fegyverek kiválasztása
C=guggolás
Space=ugrás
Jobb egér gomb=lövés
Enter: ajtó-nyitás.

A képernyő alján az aktuális inventory látható: fegyver, lőszer, élet, mana sorrendben, a jobb szélén láthatod a kézben lévő varázslatodat is.
Azokat a tárgyakat, amelyeket valahol használnod kell, a játék automatikusan használja (pl. ajtó kinyitásnál, az odavaló kulcsot, tárgy beillesztésnél az oda illőt, stb.).

(Az általam zölddel kiemelt részek informálisak, csak tájékoztató jelleggel egészítettem ki velük néhol a leírást. Pirossal emeltem ki a fontos -felvehető, vagy megkapott-tárgyakat. Azért felvehetőt és megkapottat írtam, mert sok esetben nem kell tenned semmit egy-egy tárgyért, például töltés után már nálad van. Ezek között néhány nem is klasszikus tárgy, mint pl. a könyvek egy része, hanem szöveges információt tartalmaz. Ilyen a könyvek többsége.)
Fontos: ha bárki, olyan személyt lelősz - akár véletlenül is - aki nem ellenség, azonnal vége a játéknak!

Installálástól függően lehetnek hol hosszabb, hol rövidebb töltések. Ezért igyekeztem a játék menetéhez hűen ezeket is feltüntetni a végigjátszásban. Vannak ú.n. „sima” töltések, és vannak „extrák”, ez utóbbiaknál látod a térképet is majd. Tárolni bárhol és bármikor tudsz, én csak néhány, az általam fontosnak ítélt hely tárolását jelöltem meg. Ezeket ajánlom.

A játék menete: (könnyű nehézségi fokozaton)

A játék egy intróval indul: 1923. Október. Patrick Galleway hajón megérkezik Írországba, a Covenant birtokra.

A Covenant Ház 1 :

- Patrick az udvaron áll. Figyelj a körülötted lévő patkányokra, támadnak!
Ha a főbejárattól balra tartasz, találkozol a fütyörészve dolgozó kertésszel. Válthatsz vele pár szót, egyéb szerepe még nincs.
Elmehetsz az udvar bal oldalára, találsz egy oldalsó - személyzeti - bejáratot, de még zárva van.
(Ne csodálkozz, ha sokáig nem történik semmi, Patrick áll, közben néha-néha megpörgeti a pisztolyát.)

- Így tehát csak a kétszárnyas főbejárati ajtó marad. Ahogy odaérsz, előtte máris használhatod a scrye-varázslatot. A valóskép helyett a bejárat melletti zászló-rúdon egy embert látsz felakasztva. Menj be az ajtón.

- Ahogy belépsz a Covenant-házba egy filmbejátszásban (a továbbiakban: bejátszásban) jön eléd egy szolgálólány. Beszélget Veled és közben mentek egyre beljebb, fel a lépcsőn, ajtókon át.

- A bejátszás végén menj fel a lépcsőn, egy hirtelen villanást követően kétszer is megpillantod Aaron Covenant szellemét, tőled távolodva. Ahogy tovább lépkedsz, ugyanezt a szellemet pillantod meg, de most közeledve, kissé durva megjelenésben. (Mindkét változatban ártalmatlan.)
Menj fel a lépcsőn és vedd fel a sarokban lévő életet (health pack). Vizsgáld meg az ajtókat: jobb oldali és a szemközti kék zárva.

- A baloldali nyitható, menj be rajta. (Töltés.) Bejátszás: Jeremiah fekszik az ágyon és mesél. (A bejátszásokat elnyomhatod, a jobb és bal egér-gomb egymás utáni lenyomásával.) Ahogy vége a bejátszásnak, kapsz egy könyvet az inventoryba: ez a Jeremiah’s Conversation. Kint találod magad a folyosón.

- Menj visszafelé, le a lépcsőn, ki az ajtón. A hall (Centre Hall) tetején ott lebeg Aaron szelleme. Menj le, lent a jobb oldali ajtó nyitva. Menj be. (Töltés.)

- Jobbra az ajtó magától kinyílik, menj be. Ismét találkozol Aaron szellemével, az ablakban lőszeres doboz (bullets), vedd fel.
Menj ki az ajtón s fordulj jobbra, a bal oldali ajtón menj be. A sarokban találsz egy életet. Menj a másik szobába, szemben egy tükör (ebben látod önmagadat). Menj oda és vedd fel a lőszert. Eközben magad mögött látod Aaron szellemét.
Fordulj meg és menj jobbra.

- Az üvegházba értél: itt több szörny is leselkedik rád, ha elpusztítottad őket, haladj át
az üvegházon. Találsz egy életet balra, és ahogy megpillantod a halott lány testét a földön, attól jobbra az oszlop tövében egy doboz lőszert is. Menj tovább, le a lépcsőkőn.

- Egy nagy terembe érsz, menj fel balra az íves lépcsőn. Mielőtt felérnél leszedheted az előtted lévő szörnyek nagy részét. Több visítva fut el melletted, le a lépcsőn. Menj fel és tovább balra a kisebb lépcsőn. Itt egy újabb szörny üvölt egy ajtó előtt, lődd le.

- Vissza, le a kis lépcsőn és balra be az ajtón. Ez egy kis könyvtár-terem. Vedd fel az asztalról a Joseph’ s notes-t. Majd vizsgáld meg az ajtóval szemben lévő könyves-polcot. Nyitható.

- Innen kiérsz az üvegház fölötti kerengőre. Itt felvehetsz egy varázskőt, az Amplifier Stone-t. Vissza, ki az ajtón.
Haladj jobbra, fel. Vissza ahhoz az ajtóhoz, ahol az üvöltő szörnyet lelőtted.
Bejátszás: Jeremiah rémülten guggol egy szék előtt. Beszél veled.
A bejátszást követően a földön előtted egy tekercs, vedd fel. Ez tartalmazz egy új varázslatot, az Ectoplasm-t. Ez azonnal bekerül az inventoryba a scrye mellé. Az asztalon lőszer. Menj ki az ajtón. (Töltés.)

- Le a lépcsőn. Bejátszás: jön veled szembe a komornyik. Beszél veled. Ezután kövesd őt, szobákon át. Találkoztok a szobalánnyal. Most őt kövesd. Tüzet gyújt egy szobában. Beszélj vele.
A sarokban lévő asztalról vedd fel a „Lizbeth Poetry” c. lapot. A másik szobából nyíló fürdőszobában az életet. Ez alatt a szolgálólány bejön átjön a hálószobába és elkezd tisztogatni, egy az ágy mellett lévő festményt. Menj oda és nézd meg a képet a scrye varázslattal. A kép valódi nézete megváltozik a korábban megismert véres tartalmúra.

- Ezután menj ki, majd balra haladj a folyosón. Üvegtörést és sikolyt hallasz. Fordulj meg és rohanj vissza abba a szobába, ahol a szolgálólány a tüzet gyújtotta. Útközben elrohan mellette a rémült komornyik. Holtan találod őt, két lény megölte. Te meg őket küld a másvilágra. Ezután indulj vissza arrafelé, ahol a sikolyt hallottad. Hamarosan egy sarokban meglátod a komornyikot, ő is megsebesült. Haladj el mellette és menj be a nyitott ajtón. (Töltés).


- Jobbra fel a lépcsőn. Balra be a szobába. A szekrényen egy lőszer és egy levél, az Evalin’s letter, vedd fel mindkettőt. Az ágyra kattintva a scrye-el, véres foltokat látsz.
Menj át a másik szobába, egy szörnnyel találod szembe magad. Lődd le. Az ágyon egy levél - ugorj fel rá, csak úgy tudod felvenni -, a Joseph’s letter.
Menj le a lépcsőn, a nagyon is. Fordulj a lépcső alá, öld meg a három szörnyet és a halott nő mellett lévő kulcsot (Servant key) vedd fel. (A felvett tárgyak némelyike fel is kerül a képernyőre, így pl. a Servant key is.) Ez nyitja a földszinti bal ajtót, amin be is mehetsz.

- Menj fel jobbra a lépcsőn. A falon egy családi kép (5 fős), nézd meg a scrye-el is. Menj tovább, azonban az ajtó becsukódik előtted. S mindjárt 2 szörny terem mögötted. Vissza fel a lépcsőn! Jobbra, le a lépcsőn, balra az ajtón be. (Töltés.)
A szobában a jobb első ajtó zárva, a másodikban felvehetsz életet. Menj be a szemközti ajtón, ez a konyha.

- Járd körbe. Életet találsz abban a helyiségben, ahol a tűz ég. Majd menj le a lépcsőn, és beszélj a szakácsnővel (szép testes hölgy). Bejátszás: odaad egy kulcsot. Ez az East Wing key.
Menj vissza. Három szörny állja az utadat. (Töltés).

- Kinyílik a könyvtár ajtaja, menj be. Aaron szelleme lebeg a könyvtárban, olvasgat, majd eltűnik. Menj ki, balra fel a lépcsőn. Két szörny. Majd le a családi képhez. Itt van újra Aaron és beszél hozzád. Menj tovább, az ajtót kinyitja a nálad lévő kulcs. Menj be. (Töltés.)

- A jobbra lévő ajtón be, el a két páncél előtt. Le a lépcsőn. Az asztallal szembe két oszlop között egy ajtó, lépj be rajta. Bejátszás: szolgálólány.
Az asztalon találsz egy levelet: Bethany writings. Klikkelj a képre a scrye-el, majd menj ki. Jobbra, fel a lépcsőn, az ajtón menj be. Két szörny.
Haladj el az első két páncél előtt, a második kettő után jobbra felveheted az Aaron’s Letter-t. Menj vissza a lépcsőn, fel, balra. Távol egy szörny, lődd le. A bal oldali ajtó zárva, menj előre a szobrok közt (két pár). Egy halott szolgálólány a földön.
Balra fel a lépcsőn, a szemközti ajtón be. (Töltés.)

- Jobbra, balra, majd lépj be az ajtón (töltés).

- A kápolnába érkeztél. Menj le a lépcsőn s balra. Majd jobbra fel a lépcsőn a szószékre, ugrással vedd le a gerendán lévő kulcsot (Priest key). Majd lépj be az ajtón. Találsz egy életet. A kulccsal nyisd ki a szekrényt. Benne lőszer és tányérok (Ether Traps), vedd fel mindet. Ezután menj ki, le a lépcsőn és jobbra menj előre a szószékhez. Állj mögé és nézz fel. A kereszten egy rózsaszín kő. Lődd le. Vedd fel, ez egy erősítő kő. Most igyekezz innen, ki, mert zöldes színű ködszerű szellemek támadnak rád mindenhonnan. Az Ectoplasm jót tesz nekik, de inkább a „szégyen a futás de hasznos” elvet kövesd. (Töltés.)
/Javaslat: mentés!/

- Ezután jobbra a folyosó végén menj be a jobb oldali ajtón. Gyerekszoba. A bal hátsó ágyon egy könyvet találsz, vedd fel, ez a Playroom diary. Menj ki és fordulj balra. Hirtelen sötétség. S három szörny terem itt. Ha túl vagy rajtuk, menj be a folyosó végén, a baloldalon nyitva lévő ajtón. A bal sarokban egy élet. Menj be a jobb oldali ajtón. Két szörny. Ha legyőzted őket, menj ki a hátsó ajtón. Egy folyosóra jutsz, ahol függönyöket lenget a szél. Ahogy haladsz előre, számíts rá, hogy a 3. függöny után három szörny kerül eléd. Menj végig, az asztalon egy élet. Menj be az ajtón. (Tárolj.)
Az asztalon egy erősítő kő, de vigyázz, ha felvetted lépj el azonnal, mert a lezuhanó csillár agyonüt!!
Vissza a lebegő függönyös folyosóra. Be a bal első ajtón és hátul ki. Menj fel a lépcsőn. Fent be a jobb oldali ajtón. (Töltés.)

- A nagyteremben egy férfi arckép. Nézd meg a scrye-el is. (Ez Keisinger.) Majd menj fel a lépcsőn és megint fel jobbra a piros szőnyeggel borított lépcsőn. Aztán jobbra, és balra át a másik szobába. Az ágyon egy könyv, a Keisinger’s Note. Az ágy mellett (balra) lévő ajtóhoz menve az kiszakad. Lépj be rajta. (Töltés.)

- Egy új dimenzió nyílt meg, ez az Oneiros.
(Tárolj.) Keresd meg az élet-fiola. Vigyázz, a földből csápos lények jönnek ki és köpködne rád!
Középütt találsz egy koporsót, told le a fedelét és mássz bele (a fedél felől, mert ugrani nem tudsz).

- Haladj jobbra - szembe egy csápos szörny hol előtűnik, hol nem -. Ugrálj át, majd fordulj jobbra (csápok!) Itt is egy életerő-fiola. Menj le a lebegő szigetre. Bejátszás: Keisinger.
Van itt egyenesen kicsit balra tartva egy leszakadt út. Menj oda, ahogy elindulsz, elkezd előtted összeállni. Átmehetsz rajta a másik - kisebb - lebegő szigetre, Átérve azonnal a tiéd Tiberian War Cannon. Ez egy újabb fegyver. Ha felvetted, ugorj a lyukba. (Töltés.)

- Előtted egy szolgálólány holtteste. Mellette egy kulcs, a Garden key.
Visszaértél a hálószobába. (Tárolj.) Mikor kimennél, becsukódik előtted az ajtó és csápos szörnyek jelennek meg. Menj a kandallóhoz és bújj át rajta! Ha kiértél itt is csápos szörnyek fogadnak. Ne foglalkozz velük, haladj folyamatosan addig, ahol Keisinger képét nézted meg a scrye-el. Innen haladj folyamatosan a szörnyek között a páncélosokhoz, menj fel a lépcsőn. (Töltés.)

- Balra fel a lépcsőn, jobbra, jobbra, majd ismét fel a lépcsőn. A posztamensen találsz egy életet és tányért. Haladj vissza, s menj be a nyitott ajtón - amerre a szolgálóval és komornyikkal találkoztál. (Töltés.)

- Le a lépcsőn, ki az ajtón. Egy kis folyosóra érsz. Menj tovább. Egy nagyobb folyosó. A jobb oldali ajtó zárva. Menj tovább szemközt. A szobában Aaron szellem nem enged az erősítő kőhöz. Menj tovább. De mielőtt belépsz a másik félköríves folyosóra, tárolj.

- Belépve a félköríves folyosóra, indulj el, hamarosan egy bejátszást látsz. Majd két csápossal találod szembe magad. Az egyiket elég, ha kétszer megkínálod az új fegyvereddel a Tibetian War Cannot-tal, s máris mehetsz tovább a nyitott ajtón. Ugorj bele a tükörbe. Átkerülsz egy másik szobába.

- Egy kör alakú szobába jutottál. Gyújtsd meg a falon körben lévő mécseseket (Patrick a kezével automatikusan meggyújtja, ha bármelyikhez odalépsz). Ha mind ég, egy bejátszásban egy újabb varázslatot kapsz, a Dispel-t.

- Menj vissza és a Dispellel most már a tükörtől - ha átlépsz rajta - jobbra lévő energiafüggönyt kiiktathatod. Egy szobába érkezel, ahol lobog a tűz a kandallóban. Menj ki a másik kijáraton és fordulj balra. Menj be az ajtón - Servant key nyitja -.

- Vizsgálj meg minden ajtót, s ahová lehet, menj be:
Baloldalon az első ajtó zárva.
A bal kettes ajtón belépve ezüst lőszereket vehetsz fel.
A bal hármas szintén zárva.
Akárcsak a jobb egyes és kettes.
A bal négyesben élet és lőszer.
A szemközti ajtó is zárva.

- Fordulj vissza, menj ki a folyosóról, és kereszteződésben fordulj balra. A szobából úgy jutsz tovább, ha bemászol az étel-liftbe. Ez levisz egy szintet. Mássz ki. (Töltés.)

- A konyhába jutottál. Elsőre egy szörnyet kell elintézned, majd ha a lépcsőn lementél még egyet. Itt megtalálod a halott szakácsnőt. A balra lévő - rácsos ablak melletti - ajtón kimehetsz. Az ajtót a Garden key nyitja. Menj ki rajta. (Töltés.)

- A kertbe jutottál. Keresd meg a kertészt. Három is van belőle. Az első balra tartva a sarokban sövényt nyír. Beszélhetsz vele, de nem segít semmit. A másodikkal középütt bemenve találkozhatsz, illetve mégsem, mert mire odaérnél, egy szörny megöli és elmenekül. A harmadik a kert jobb oldali részén van. Ő a Te embered. Beszélj vele, kinyitja a kivezető kaput neked. Menj ki.

- Ekkor megláthatod a játék térképét. Az utad innen a Mausoleum-ba vezet. (Töltés.)



Mausoleum:

- Indulj el a Mausoleum felé. A vaskapunál meglátod Lizbeth-et. A bejátszás végén elfut. Haladj tovább a kerítés mellett, míg egy következő, de már nyitott kaput nem találsz. Menj be, s mindjárt két szörnnyel futsz össze. Haladj az épület hátsó része felé, megint két szörny kerül eléd, majd még egy. Kerüld meg az épületet, s ez elején menj, a lépcsőn fel. Az ajtó kinyílik. (Töltés.)

- Bent menj fel a lépcső, át a függönyökön. Jobbra a beugróban lőszer. Vigyázz, mert a két koporsó közé felülről egy szörny ugrik! Ugorj bele a nyitott koporsóba, egy újabb varázslatot találsz. Az Invoke-ot. Ebben a helyiségben a jobb és baloldalon is van egy-egy kar. Neked a jobb oldalit kell meghúznod, ami kinyitja az előző nagy teremben a jobb oldali ajtót. De vigyázz, mert a kinyílt ajtón 3 szörny ront rád! Ha megölted őket, bemehetsz jobbra s felveheted az erősítő követ (Amplifier). Figyelj, jobbról megint két szörny s egy halott katona.
Mássz le a lyukba. (Töltés.)

- Egy barlang-folyosóba jutottál, ahol elég sötét van. Azért látni. Madarak jönnek, ha akarod, lelőheted őket. De hagyhatod tovább repülni mindet.
Ezt követően kétszer is 1-1- szörny jön szembe veled. Ez még nem gond. A következő viszont két csontváz, ők keményebb diók. Igazából csak az Invoke hatásos ellenük, de az nagyon. (Az Invoke ugyan végtelen, de időbe telik, míg újratöltődik. Használni csak 100%-os feltöltöttségben tudod.)
Menj ki. (Töltés.)

- Egy szobába jutsz, ahol a falban sírok vannak. Keresd meg a sarokban a repedt sírfedelet és lődd szét. Mássz be (ugrás és guggolás együttesen). Majd le.

- Megint egy barlang-folyosóra jutsz. Ismét két csontváz jön ellened. Megint az Invoke segít. Majd mássz fel a létrán. (Töltés.)

- Kiérve egy csomó, fekvő csontvázat látsz a sírok között. (Tárolj.) Ha hátra felé mész találsz lőszert és életet. Keresd meg a csónakot, menj le a lépcsőn és mássz bele. (Igyekezz gyors lenni, mert azok a csontvázak, amelyek mellett elhaladsz felkelnek és a nyomodba erednek.)


Monastery: (A játék későbbi menetéből kiderül, hogy most a kolostor jelenében vagy.)

- Menj a parttól elfelé fel, a sziklák és dombok között. Tarts jobbra.
Nemsokára három szörny jön a dombról lefelé, s egy halott katonát és életet találsz. Jobbra megpillantod a tornyot. Egy völgy-vágatban haladsz. Lent katonák harcolnak szörnyekkel. Két szörny halottat látsz majd és egy halott katonát. Itt lőszerhez és élethez juthatsz. Haladj a romos falu felé. (Bejátszás.)
A katonák megtámadnak, lőnek rád. Intézd el őket (összesen 5-öt). Az egyiknél kulcs van, vedd fel. Ez a Tower key. Találsz lőszert is. Két szamár is legelészik itt, akár le is lőheted őket - bár semmi értelme -. A házakba nem tudsz bemenni. Haladj vissza a torony felé, és balra menj be a beszögellésbe. A szamár mellett van egy halott csontváz és egy könyv. Ez utóbbi az Ingredients. A katonától megszerzett kulccsal már bejutsz a toronyba. Mielőtt beérnél, három szörny fut el fej vesztve melletted. Ha beléptél, az ablakból vedd fel a Chest key-t és a Sun Medallion-t.

- Menj vissza a romos házakkal teli faluba. Útközben abban a beszögellésben, ahol felvetted az Ingredients-t három szörnnyel kell végezned. További kettővel a faluhoz érve. Menj jobbra a nagy épület felé, ez egy fészer. Ahogy odaérsz, egy szörny rohan ki rajta. De figyelj. Mert egy másik bent vár rád.
Mássz fel a létrán, fönt is egy szörny. Itt egy halott katonát is találsz a ládák között. A tetőn lévő lyukon átugorja be a szemközti romos ház udvarára (nem egyszerű).

- Mindenfelé nézz körül. Hátul találsz kőszert, de szörnyeket is. Ha a vezért megölöd hozzájutsz egy újabb fegyverhez, a shotgun-hoz, és hozzá való lőszerhez. Ha tovább keresel, hamarosan három üveget is találsz (molotow-koktél). A pincében életet vehetsz fel.

- Ugrálj át a leszakadt padlózaton, ameddig lent meg nem pillantod a nagy ládát. Ugorj le és nyisd ki. Felveheted belőle a Chest key-t. Mássz fel a deszkán és ugorj le a túloldalon. Hamarosan két szörnnyel gyűlik meg a bajod. Menj vissza a pincébe, és a kulccsal nyisd ki a padlón lévő csapóajtót (a ládák mögött). Ha kinyílt, menj le. (Töltés.)

- Menj előre a zöldes színű alagútban. A plafonról pókhálók lógnak le. Kiérsz egy szennyvíz-csatornához. Fordulj balra, és ne törődj a földből, vízből kikelő csontvázakkal. (Ha nagyon megszorítanak, ne felejtsd az Invoke hatásos ellenük, de fel kell töltődnie!) Folyamatosan haladj előre, amíg ki nem jutsz! Hamarosan kiérsz. (Töltés.)


- Ugorj le, fordulj jobbra. Haladj végig a fal mellett. (2 szörny)
Ahogy elérsz jobb kéz felől az első lépcsőhöz, az előtte lévő padlón rések vannak. Nézz le. (Ezt lesz a továbbhaladáshoz szükséges rész. Ide vissza kell majd jönnöd!) Vedd fel a könyvet a földről, ez a Blasting notes. Majd menj fel a lépcső, fordulj balra, és a kétszárnyú ajtó előtt használd a scrye-t. Két pap beszélget előtte. Haladj el mellettük és menj előre, egy tágas udvarba jutsz. Balra a vaskapu zárva, de szemből bőségesen rohannak feléd a szörnyek (5-6 is). Ha túl jutottál, menj a bal túlsó sarokba, ott egy halott katona, de mellette pótolhatod az esetlege elfogyott shotgun lőszeredet.
Fordulj vissza addig, ahol a papok szellemi beszélgettek. Most jobbra lesz egy lépcső, menj fel, majd még egy, azon is. Jobbra megint egy halott katonát látsz, mellette is lőszer van. Menj át a leszakadt boltíves átjárón (ez kicsit visszafelé van). Fel jobbra a dombon. Felérve fordulj jobbra a torony felé. Menj a torony hátuljához, ott bemehetsz. Vigyázz előtte szörnyek szaladnak feléd!

- A toronynak 3 szintje van. Először a középsőre érkezel. Indulj le, itt két szörnyet kell elintézned. Találsz egy halott katonát és életet. Menj visszafelé, fel a harmadik szintre, ide a fal mellett lévő leszakadt gerendán jutsz fel. Itt is egy élet.
Ezután a középső szinten, a boltíves kijáraton kimehetsz. Itt egy kőhíd van leszakadva, ugorj át rajta. A túloldalon ereszkedj le, és jobbra fordulva menj fel a két lépcsőn. Felérve egy halott mellett felveheted a Monk’s Diary-t. Ereszkedj le a torony felől a bal sarokban és menj fel a dombon, amerre korábban felmentél a toronyhoz. Ha felértél, fordulj balra és menj egészen hátra. Itt megtalálod a belső udvarba vezető utat. A köveken ugrálva menj fel és menj be. (Töltés.)

- A belső udvarba érve haladj egyenesen, és a legvégén jobbra fordulj be. Menj le a köveken. A sarokban egy erősítő kő és három szörny + 1 halott. Ahogy visszaindulsz, még három szörny. Menj vissza a tágas nagy udvarra. Indulj a torony felé, annak a bal oldalán, arrafelé, ahol valamiféle fehér folt gomolyog a fal felett. Ahogy közelebb érsz, egy bejátszásban újra Lyzbeth-et láthatod. Nemcsak kinevet, hanem dobálni is kezd. (Tarts tőle mindig kellő távolságot. A falról nem jön le.)
Haladj visszafelé, és balra lépj be a boltíves bejáratú helyiségbe. Itt a földön egy csontváz, hamarosan felkel. Vedd fel az életet és hagyd ott a helyiséget (gyorsan, hogy a csontváz nem tehessen kárt benned.)

- Amint kiérsz, azonnal fordulj jobbra és menj le a lépcsőn. Nézz körül mindenütt. Ha balra felmész a lépcsőn, fordulj jobbra. 2 szörny. A 2. szoba jobbra - az alja sokhelyütt le van szakadva -: itt egy halottba botlasz és találsz egy életet. Tovább. Csupa olyan helyiséget járhatsz végig, melynek sok helyen le van szakadva az alja. Figyelmesen haladj! Útközben megint egy szörny. Bal oldalt hátul az egyik szobában a halottól nem messze megtalálod a Dynamite-ot, vedd fel. Használd a scrye-t, megint látod a két papot. Szemközt, kicsit jobbra egy kémény kürtő. Ha lenézel, látsz egy erősítő követ. Vedd fel. Ha leesel rögtön két szörnybe botlasz, egy halottba és egy életbe. Vissza arra, ahol korábban felvetted a Blasting notes-t. (Töltés.) (Ahol a padlólapok hiányosak voltak, az első lépcsőnél.). Útközben előfordulhatnak még szörnyek.
Odaérve a dinamittal robbantsd ki a padlót és ugorj le. (Töltés.)

Catacombs:

- Jobbra a lépcső alatt találsz életet (lebújva tudod csak felvenni.) Lent tarts jobbra. Egy rövid bejátszást nézhetsz meg. Ezután két szörny, és egy halott. A ládán két dinamit, a másikon egy molotow-koktélos üveg. Itt fel tudsz menni egy leszakadt padló-deszkán. Használd a scrye-t, látsz egy szörnyet és véres lábnyomokat. Egy halott mellé vezetnek, Itt egy kapcsolót találsz a halott jobb oldala felett. Aktiváld. Kinyit egy ajtót. Belépve erősítő kőhöz jutsz. Tovább a folyosón. Leérve lőszert vehetsz fel s kimehetsz a kitörött ajtón. 3 szörny.
Keresd meg a tovább vezető ajtót - próbálgasd mindet -. (A félig nyitottak tovább nem nyithatók!) Miután megtaláltad lépj be rajta. (Töltés.)

- Jobbra a lépcsőn fel. Majd a másikon jobbra le. (Töltés.)

- Leomlott köveket látsz magad előtt, menj fel rajtuk. Két szörny. Használd a scrye-t, először egy papot látsz, majd egy püspököt. Megint szörnyek.
Menj fel a lépcsőn. A polcon megtalálod az Abbot’s Lament-t, a ládában egy pergamen-tekercset és a Silver key-t. Menj vissza. (Töltés.)

- Fel a lépcsőn, tarts jobbra. Balra kirobban a fal, egy csontváz van bent. Ne törődj vele, menj tovább. Le a lépcsőn. Egy csontokkal borított terembe érkeztél. Haladj folyamatosan, a csontvázakkal ne foglalkozz! Menj balra a bal ajtón túl egy élet és két dinamit. Járd ezt a csontokkal borított helyszínt körbe, azt az ajtót nyitja a Silver key, amelyiken egy nagy kulcslyukat látsz. Menj be. (Töltés.)

- Fel a lépcsőn. Haladj előre, le a következő lépcsőn. Sok hordót látsz a teremben, mögöttük a sarokban egy élet és két foszforos lövedék. Az egyik hordó széttörik, egy szörny jön ki belőle. Kifelé menve balra egy nagy terem. Ha a scrye-t használod, egy papot látsz. Találkozol még két szörnnyel, és egy halott hever a földön. Menj fel a lépcsőn (bármelyiken). Balra kitört fal, forgasd el a kereket. Menj ki, balra a lépcsőn, félig nyitva a kijárat. Ezen nem férsz ki. Menj vissza, és tovább amerre még nem voltál. Tarts jobbra a halott felé. (Tárolj!) Ahogy közeledsz, látod, ahogy a falból kirepülő dárdák megülik a katonát. Ez vár rád is, ha nem figyelsz. Ahogy odaérsz, használd a scrye-t, ezzel láthatóvá lesz a dárdák íve, ki tudod kerülni őket, és átjutsz sértetlenül.
Haladj tovább, ki az ajtón. (Töltés.)

- Balra le, megint a korábban megismert pókhálós folyosórészre jutottál. Csonthalmokon haladsz át. Fordulj balra. Haladj tovább és az első bal oldalsó beszögellésben, a pókháló mögött vedd fel az életet. Továbbra is balra tarts. Egy felfelé emelkedő úthoz érsz. (Töltés.)

- Menj fel a köveken és a gerendán. Jobbra fel a lépcsőkön. Fent három szörny. Menj még tovább felfelé. Egy köríves lépcsőn túl. Fent egy élet.
Vigyázz, a padló lyukas. Balra tartva menj át az ajtón és megint balra. Használd a scrye-t, egy papot látsz és felveheted a foszforos lövedékeket. Ott, ahol a pap állt van egy kiugró tégla a falba. Ezt told be s ekkor a mögötted (amellett a hely mellett, ahol felvetted a lőszereket) kinyílik egy ajtó. Innen felveheted a Mercury flask-et és egy kulcsot. Vigyázz, ha itt sokat időzöl, lentről egy csontváz lőni kezd rád!
Menj vissza. A másik leomlott részen mássz le (guggolva). (Töltés.)

- Ahogy mész előre a katakombában megint egy bejátszást nézhetsz meg Lyzbeth-el. Ezután azonnal két szörny jön. A hátad mögött van egy sötét ajtó, menj be rajta, és a ládából vegyél fel shotgun lőszert.

- Ezek után keress kinyitható ajtót - megint a nagy kulcslyukas lesz az -. Menj előre, jobbra: egy élet. Vissza és jobbra. Kékes homályos járatokban haladsz. Egy elágazás. (Itt sűrűn kell szörnyekre számítanod, néha csoportosan!) Egyenesen semmi, visszafordulva majd balra lépcső. Egyenesen ismét semmi, haladj balra.
Egy nagy üres terembe jutottál, de le kell ugranod. Négy szörny., Menj jobbra a két halotton kívül két molotov-koktélt is találsz. Visszafelé a lépcső jobb oldalán használd a scrye-t, menj a lépcső alá, és vedd fel az életet. Most menj fel a lépcsőn, ki az ajtón. (Töltés.)

- Jobbra egy kerék, forgasd el. Balra ki. Jobbra fel, a kőlap most már teljesen kinyílt, kimehetsz. (Töltés).

- Ahogy kiérsz, használd ismét a scrye-t. Két kispap áll a miséző püspök előtt, hátrébb egy térdel. Ha balra tartasz elől találsz egy életet.
Menj le a tóhoz, aminek a szélén három kőtáblát találsz. Illeszd a megfelelő helyre a Mercury flask-et, a Sun Medallion-t és a pergament. Ezzel megnyílik a tó, belemehetsz. (Töltés.)


Monastery: (Most a kolostor múltjában vagy. A tó ezek szerint segít az időben utaznod.)
Esik a hó.

Menj balra a tűz irányába, ott járkál egy fegyveres pap. Lődd le. A sarokból vedd fel az életet és a lőszert. Menj a túlsó részére a kolostornak. Ott is egy tűz ég, és egy papot kell legyőznöd. Haladj tovább a fal mellett - a fal mindig bal kézre essen -. Ahogy meglátod a földön a halottat, nézz fel a falra, onnan is lőnek rád. A halott mellett egy könyv, a History of Scythe.
Tovább a fal mellett. Elérsz a bejárathoz (zárva), két papot kell lelőnöd. Lőszerhez jutsz és élethez. Menj tovább, lefelé egy nagy lejtőn. Balra fent ketten is vadásznak rád. Ha leszedted őket, tovább. Egy pap kiugrik a falon és támad. A másik a kapun ront ki rád.

- Menj be a kapun. Balra átellenben a sarokban élet. Vissza s balra fel a lépcsőn, majd másikon is. Menj át a most épen álló, három boltíves rész alatt. Menj fel a dombon, amerre korábban a toronyhoz igyekeztél és fordulj balra. Szemközt az égő fáklyák között egy élet. Irány a belső udvarba vezető ajtó. A lépcső most épségben van, menj fel. (Töltés.)

- Indulj el előre és jobbra be az ajtón. Fel lépcsőn. (Töltés.) Balról egy pap jön, menj be a szemközti szobába. Az asztalon felveheted a Monk’s work-öt. Ezután menj ki és fordulj jobbra. A folyosón mind a négy szoba zárva van, s megint egy pap jön. Jobbra és egyenesen be abba a szobába, ahol a kandalló ég. Az első ajtó zárva, a második nyitva. Itt van két élet. A szemközti szoba zárva. Menj tovább. Jobb első és második ajtó zárva, megint egy pap. Menj le a lépcsőn.

- Egy oszlopos terembe értél. Fordulj jobbra. Lent két pap. Lemenned felesleges, mert nincsen lent semmi. Menj visszafelé - még nem menj ki! -. Tovább felfelé a lépcsőn, majd balra fel a másikon.
Ki az árkádos nagy terembe. Balra egy kart találsz, kapcsold át. Menj felfelé. Egy szobába jutsz. Mássz fel az ágyra, onnan az írószékre és döntsd el a polcon egyedül álló könyvet.

- Menj le oda, ahol a nagy medence van. Mássz bele a kifolyó sárkányfej alatt lévő vízelvezetőbe. A végén nyitva van az ajtó. Ha itt lemész felveheted a manát, foszforos lőszert, életet, és ezüst lőszereket. Menj fel újra a kapcsolóhoz.
A bal oldali ajtón ki. (Töltés.)

- A hídon át be az ajtón. Rögtön két pap jön szembe. Ez a másolóterem. Jobbra semmi, balra, fent a galérián három molotov-koktél, lőszer és két élet, shotgun lőszer. Tovább a nyitott ajtón jobbra. Itt megtalálod az Arcane Whorl tekercset.
Vissza, fel a lépcsőn. Be az ajtón. (Töltés.)

- A hídon, az ajtón be. Irány a torony. Menj egészen fel, a létrán is. Itt egy apát állja utadat. A varázs-lövése elég erőteljes! Ha elintézted, felveheted az Abbot key-t. Menj vissza a másolóba - át a hídon újra -. (Töltés.)

- Menj le a másolóterem közepén lévő lépcsőn. Két lőszer és élet a jutalmad. Menj ki az ajtón, egy pap.

- Az udvarra jutottál. A templom főbejáratától balra lévő ajtón menj be. Balra. Le a lépcsőn (lőszer és két élet). Tovább, ki az ajtón - az Abbot key nyitja! -.
Fel a lépcsőn, mindig jobbra tarts. Megint egy apáttal találod szembe magad. Ha lelőtted, vedd fel az ágyról a Gold key-t. Fordulj vissza, keresd meg a kitörött ablakot, ami előtt egy halott pap fekszik. Ugorj ki rajta. (Figyelj, mert jobbra fent a toronyban két pap is lő rád!) Fordulj balra, majd jobbra a falon és előre, Lépkedj fel jobbra tartva a tető éléhez. Végig a körablak előtt, majd megint balra. A tetőn egy élet. Ugorj fel balra, a tetőre a kémény felé tartva. Mássz fel a kéményre, majd a kéményről a másik tetőre. Ott egy erősítő kő. Majd menj fel a legközelebbi toronyhoz, - a tetőn maradva - és a kitörött ablakon mássz be. Ugorj le. (Töltés.)

- Leérve egy pappal kerülsz szembe. Menj le a lépcsőn a templom főhajójához. Egy apát és három pap tartózkodik itt. Ha elintézted őket, vedd fel a lőszert és a két molotov-koktélt. A főhajó előtt jobbra a lépcsőn menj fel. Kapcsold át a kapcsolót, menj vissza. Most már elveheted azt a kaszát (scythe), ami az oltáron található s eddig nem fértél hozzá.
Bejátszás: az ablakok betörnek, egy zöldes-kék fénysugár tör be az egyiken. Egy apát futva közeledik, de egy hatalmas kő rázuhan. Patrick kiugrik az ablakon. (Töltés.)


Monastery (ismét a jelenben).

- A kaszával a kezedben indulj fel a lépcsőn, vissza a katakombákba. A következő lépcsőn le. (Töltés.)

A lépcsőn leérve menj ki a kapun (a Golden key nyitja). (Töltés.)

- Sötét van (használd a scrye-t). Menj jobbra le. Szörnyek, denevérek, patkányok. Egy, több kidőlt oszlopú terembe jutottál. Leérve jobbra fel a lépcsőn (mintegy visszafordulva abba az irányba, ahonnan érkeztél). Balra három gyertya. Az egyik egy kapcsoló, ami mögötted megnyit egy rejtek-ajtót. Menj be rajta. Itt egy életerő kő, lőszer, és élet. Ha időközben az ajtó becsukódik, ne keress kapcsolót, mert nincsen. Csak állj a kijárat elé, az ajtó kinyílik. Menj balra, vissza. El az oszlopok mellett jobbra tartva, túl a törmelékeken. (Töltés.)

- Menj le a lépcsőn, egy olyan folyosóra érkeztél, amelynek deszka-rácsos a teteje. Ahogy haladsz előre, itt-ott leszakad a plafon, s eléd esik néhány szörny. Jobbra egy lépcsőn felmehetsz. Az előbbi folyosót borító deszkákon jársz most. Haladj mindig a fal mellett, míg egy ajtóhoz nem érsz. Menj be. (Tárolj!)

- Bent két szörny lakmározik egy hullát, Lődd le őket. Középütt egy kerek malomkő-szerűséget látsz. Rajta három ábra. Az egyik rózsaszínű, pirosas, a másik zöldes és a harmadik szürkés-zöldes. (A színek elég „seszínűek”.)
A feladat: feljutni a kürtő felső részére, ahol hozzájuthatsz egy életerő kőhöz és manához. (Nem egyszerű!!) Állj a malomkő közepére. A szemközti falakon kapcsolók vannak, körülötted 360°-ban. Ezekkel kapcsolod a malomkövet, hogy emelkedjen felfelé - ekkor kiderül, hogy nem malomkő, hanem oszlop! -. Más kapcsolók vizet eresztenek a terembe. Vagyis, ha a sorrend megfelelő, feljutsz a tárgyakhoz, mielőtt esetleg megfulladnál (mert ellepett a víz).
Biztosat addig tudok, hogy ha úgy állsz a kőre, hogy előtted van a rózsaszín-piros jel, a zöld a bal oldaladon és a harmadik jobbra, az első kapcsolók sorrendje a következő:
1. jobb alsó vagy akár a bal alsó (szembe),
2. fent jobbról a 3. piros,
3. bal alsó 2. piros,
4. jobb alsó,…
(Ha mégsem sikerülne, nekem többszöri próbálkozásra sem ment, ne foglalkozz vele, kapcsolj „össze-vissza”, előbb-utóbb feljutsz. Ha mégsem engedd le a vizet - kapcsolgatva - és menj ki, amerről jöttél. Legfeljebb nem vetted fel a két tárgyat!) Viszont a játékmenet tovább enged.

- Menj le, amerről jöttél, keresd meg a felfelé vezető lépcsőt. A karral (balra találod) nyisd ki az ajtót. Menj ki. (Töltés.)
Haladj egyenesen. Hamarosan egy bejátszást látsz: Lyzbeth megint. Ezután mássz le a járaton. Mássz ki a vízből. (Töltés).

- A víztározóban vagy. Mássz fel a létrán. (Tárolj!) A sarokban egy lépcső. Menj fel, életerő kő. A továbbvezető út beomlott, fordulj vissza. A másik - baloldali - ajtón be, és fel a lépcsőn. Két dinamit és egy kapcsoló, amit aktiválnod kell. Menj vissza, a nagykapu mellett is egy kar, azt is kapcsold át. Ekkor kinyílik és átmehetsz a hídon. A másik ajtót is kar nyitja az ajtó bal oldalán. A hátad mögött két csontváz! Lépj be, ugorj a vízgyűjtőbe. Ússz le, és jobbra keresd meg az oldal-járatot. Ússz be, vedd fel a Cistern Entry-t. Mássz ki, jobbra fel a lépcsőn, a kart kapcsold át. Vissza a hídra - közben esetleg néhány csontváz nehezíti az odavezető utadat -. S ahol kitört az oldal-korlát, ugorj le az alattad lévő ciszternába.

- Mássz ki a vízből a létrán. Balra, jobbra ajtók, de zárva vannak. Szembe menj ki. (Töltés.)

- Egy terembe értél, ahol lezuhan a mögötted lévő rács. Középen egy hulla, a sarokban molotov-koktél. Menj a lépcsőn jobbra. A rács felemelkedik. Jobbra egy élet, molotov-koktél és hullák. Szembe Lyzbeth.

- Tovább, az úton. Középütt egy kerek kőlap, állj rá, vagy üsd meg. Mellette kinyílik a lépcsőt takaró fedőlap. (Tárolj!) Menj le a lépcsőn.
Bejátszás: Lyzbeth…

- Meg kell ölnöd Lyzbeth-et, de közben meggyűlik a bajod a csontvázakkal is. (Ajánlom a kaszát!) Az üldözés közben figyelj a felvehető életre, életerő kőre. Ha megölted Lyzbethet, akkor tiéd lesz a Haste nevű új varázslat (villám).
Bejátszás: Lyzbeth elmegy, az ajtót kinyitja és meghal. (Töltés.)

Menj be a nyitott ajtón. (Töltés.)
Bejátszás: Patrick kezébe Lyzbeth levágott feje, és beszél. Egy tűznél meggyújtja és eldobja. (Töltés.)

A Covenant Ház 2:

-Befelé még nem tudsz menni. Ezért fordulj meg és a sziklafal mellett (balra) haladj a szikla-párkányon. Át kell ugranod (kétszer is), s ehhez nem elég sima ugrás! Használd a Lyzbeth legyőzése után megkapott varázslatot a Haste-t. Ha aktiválod és így ugrasz, sokkal hosszabb az ugrás íve. A második ugrást követően mássz fel a falon (a zöldes színű mohás rész jelzi, hol tudsz felkapaszkodni), majd balra és megint ugrás a Haste segítségével. Ismét mászás fel a falon, míg el nem érsz egy barlangot.

- A barlangban haladj mindig felfelé - egy szörny áll csak az utadba -, míg ki nem jutsz a csónakhoz. (Töltés.) Ahogy megpillantod a csónakot s le akarsz menni, újabb töltés, most már a térképet is látod.

A kertben vagy ismét. Ahogy be akarsz lépni a konyhába vezető ajtón, egy bejátszást nézhetsz meg. Jön a kertész, pár szót szól hozzád és elfut, amerről jött. Menj utána. Három kalóz megöli, Te pedig velük végezz! Vedd fel a kertész mellől a továbbjutáshoz szükséges Kitchen key-t. A kalózoktól az Ambrose notes-t és három doboz lőszert.
Menj immár a konyha bejáratához, a Kitchen key-el bemehetsz az ajtón. (Töltés.)

- A konyhában találsz életet, de vigyázz, mert némelyik evőeszköz feléled, és Rád támad! (Úgy repülnek feléd, mint valamiféle lövedékek!) Menj jobbra, el a kandalló mellett, ki és balra majd jobbra. Újabb bejátszás, a kertész bejön a nyitott ajtón. (Töltés.) Miután kimegy, menj utána. Kint elég sok kalózzal találod szembe magad, tulajdonképpen csak a muníciódat töltheted fel a legyőzésükkel! Felvehetsz sok lőszert, dinamitot, életet és egy életerő követ. Menj vissza a házba! (Töltés.)

- Újra a konyhában: keresd meg azt a konyhából nyíló ajtót, amely mögött egy felfelé vivő lépcső van. Itt kell továbbhaladnod. Menj be! (töltés).
Fel a lépcsőn. Az ajtón lépj be. A tükrön átmehetsz, de erre nem vezet tovább út. A scrye sűrű használatával keresd meg azt a hosszú folyosót, amelyről jobbra és balra sok ajtó nyílik - korábban már jártál erre! -.

-A folyosón ismét megvizsgálhatod az ajtókat. Egyedül a jobb oldali utolsóban van némi lőszer, a többi zárva, illetve üres. Bejátszás: a komornyik jön, és mesél Neked. Majd elindul és Patrick követi. A bejátszás után menj, és kövesd. Ismét egy bejátszás. Megint mesél és közben megint átmentek egy termen. A beszélgetést követően megkapod Tőle az Ambrose History-t.

- Menj be a nagy hálószobába, vedd fel a foszforos lőszert és jobbra az ágy mellől az Ambrose Journal-t. A paraván és az ablak között egy élet. Az asztalon a Pirate’s Info.
Ahogy mennél kifelé. Két kalóz ront Rád, ha elintézted őket, két doboz lőszerrel leszel gazdagabb.

- Vissza. A komornyik egy asztal előtt áll és tesz-vesz. Keresd meg a falon azt a képet, amelyen az alak egy levágott fejet tart a kezében. Az e mellett lévő ajtón menj be. A másik ajtón ki. (Töltés.)

- Menj le a nagy lépcsőn, minden ajtó zárva van. Menj ki a függönyös folyosón. Újabb kalózok.
Keresd meg a kápolnát (itt három kalózzal kerülsz szembe), lőszerhez jutsz és a lépcsőn felmenve a sekrestyében élethez.
Menj visszafelé. (Töltés.)

Keresd meg a játéktermet - az a szoba, ahol csupán egy biliárd-asztal található! -. Itt használd a scrye-t. Hangokat hallasz. Visszaköszön a komornyik által mesélt történet, itt ölte meg Joseph Covenan-et a fia, Ambrose.

- Menj ki a kandalló melletti ajtón. Szembe ki a szekrénytől jobbra lévő ajtón. Balra el a páncélok előtt. Kétszer jobbra, megint el a páncélok előtt (ez másik folyosó, nem az előbbi!). Balra a két szék előtti ajtón menj be. (Töltés.)

A hallban vagy. Menj fel a lépcsőn. A bal ajtón éppen kijön két kalóz. Egy férfi és egy nő. A nőt nem egyszerű elintézni, mert egy búra veszi körül. De a kasza jót tesz neki! Haladj kétszer balra, kétszer át egy-egy ajtón. (Töltés.)

Kiértél az udvarra. (Innen indult a játék!)
Menj balra tartva ahhoz az ajtóhoz, amely a játék lején zárva volt. Most mehetsz rajta. A kertész a fa tövénél dolgozik. Indulj a másik ajtóhoz, s közben egy bejátszás. A kertész mesél. Neked adja a Stones Location-t, majd kimegy az ajtón. Kövesd a kertészt, ki az ajtón. Jobbra hátul ki a vaskapun. (Töltés.)

- Kint egy döglött állat s egy szörny elfut mellőle. Menj utána, még két szörnyet látsz, intézd el őket!
Haladj el a birkák között, ki a kapun, s jobbra le a fal melletti kőpárkányon. Végig, a kikötő felé. Itt a csónak. (Töltés. 2x) (Látod a térképen a következő állomást, a Standing Stones-t.)


Standing Stones:

- Ahogy megérkezel, egyből két életet vehetsz fel. (Tárolj!) Menj fel a Stonehenge-szerű kövekhez, és a középen lévő kőlapról vedd fel (egy bejátszás keretében) a Shield nevű varázslatot. Majd intézd el a repülő boszorkányt.
Menj vissza a csónakhoz. (Töltés. Láthatod a térképet.)

A Covenant Ház 3:

A kikötőben vagy, a házhoz vezető lépcső előtt. Indulj fel. Útközben - a házig - kalózokkal találkozol, szám szerint nyolccal és egy szörnnyel. Minden kalóz legyőzése után lőszert vehetsz fel. Menj fel a vaskapuhoz. (Töltés.)

- Menj át mindkét ajtón, át az udvarra. Menj a nagy vaskapuhoz - a főbejárat -. Egy bejátszásban a kertész kinyitja neked és elmeséli, hogyan jutsz el a világítótoronyhoz. Megkapod a Lighthouse Keeper-t. Indulj el jobbra. (Töltés. Láthatod a tárképen, hol a világítótorony.)

- Menj a toronyhoz és fel a csigalépcsőn. Előtte azonban a földszinten egy életet. Majd még feljebb a létrán. (Töltés.)
A bejátszásban egy Sedgewick nevű emberrel beszélgetsz. Neked adja a Sea Chest key-t. (Töltés.)
Menj le és ki a toronyból. Irány a torony melletti ház.

A házba minden helyiséget vizsgálj át. A hordók mögött egy élet. Menj fel a létrán. Megint egy élet. A ládában a Lighthouse Gate key, ezüst lőszer.
Menj le és ki a házból. Indulj a ház háta mögé.

Keresd meg a Connor feliratú síkövet. Indulj el a mögötte lévő ösvényen a völgybe.
Hamarosan egy nagy várfalhoz érsz, a kapuját a házban felvett Lighthouse Gate key nyitja. Menj be. (Töltés.)

- Menj a falak között, balra tartva. Három kalózt kell legyőznöd, ezután a középen lévő kőre menj fel a lépcsőn. Ugorj le a lyukba.
Ez a kalózok rejtekhelye a Trsanti Confirmation.

- Mássz le a kötél-létrán. Lent két kalóz, egy puska és három lőszer. Menj ki az ajtón. Majd balra. (Töltés.)

- A Pirates Cove nevű részhez értél. Ugorj bele a vízbe. Ha a víz alatt lebólyázott lámpákat megvizsgálod, némelyik alatt találsz tárgyakat. (Ügyelj a folyamatosságra, mert fogy az életed!) Keresd meg a feljáratot a stégre. (Azt a pontot, ahol a legalacsonyabb a stég és a víz szintje közt a távolság.) Mássz fel a stégre és előre. Hamarosan egy kalóz.
Menj be a jobbra nyíló barlangba.

- Mindjárt egy kalózzal találkozol (+ egy lőszeres doboz). Ha tovább vizsgálódsz, egy hulla is van itt, mellette egy élet. Vigyázz, mert fentről dinamitot dobálnak rád!!! (Gyorsnak kell lenned!)

- Mássz fel a kötél létrán, fordulj balra és át a másikra. Innen feljutsz a barlang felső részére. Fönt egy kalóz (+ egy doboz lőszer).
Menj fel a csigalépcsőn. Lőszer és élet. Jobbra az ajtó zárva van. Menj előre, majd jobbra. Egy kalóznő és két társa ront Rád (+ két élet).

- Vissza, most már kinyílt az előbb zárva lévő (most balra eső) ajtó. Menj be és vedd fel a Mana well-t az asztalról. Menj ki és haladj tovább. Egy zeg-zugos folyosón haladsz. (Töltés.)

- Két élet és lőszer. Majd két elfutó kalóz. Egy nagy terembe érsz, de vigyázz, mert a közepén dinamitok robbannak. Itt is gyorsnak kell lenned!
Először balra tarts, be az ajtón. Egy szűk folyosóra jutottál, a kalózt intézd el (+ egy lőszeres doboz). Egy ágyúval állsz szembe. Menj be a terembe, és jobbra intézd el a két kalózt. Vedd fel a dinamitokat, a lőszereket és a foszforos lőszert. Itt van egy cella, a jobb oldalán lévő kar nyitja. Menj be és vedd fel a két életet.
Vissza a nagy teremhez.

- Vigyázz a terem közepén a robbanásokra! Tarts balra, ahogy a nagy terembe kiértél. A folyosón egy lifthez jutsz, a kart aktivizálva s belépve a liftbe felmehetsz vele.

- Fent két kalóz (+ egy doboz lőszer). Menj bele a vízbe, és a víz alatti lámpákat követve, ússz előre. Időközben, ha fogy a levegő, találsz egy levegőző kürtőt. Használd. Itt életet és lőszert is vehetsz fel. Ússz tovább, majd mássz ki a létrán.

- Menj a barlang-folyosóba. Haladj végig a stégen. Le a lépcsőn. Intézd el a három kalózt (+ két doboz lőszer). Találsz még molotov-koktélt és életet is az asztalon. Menj be a cella ajtón, a másikon ki. (Töltés.)

-- A börtön folyosóra kerültél. Vigyázz, ahogy mennél tovább, a két oldalsó ablakon molotov-koktélokat dobálnak be. Gyors legyél!!
Ahogy átérsz, azonnal három kalózzal gyűlik meg a bajod (+ három doboz lőszer). Balra egy kapcsoló, a cella rácsa felemelkedik. Menj be. Két kalóz (+ két doboz lőszer). Menj fel a lépcsőn. Megint egy kalóz (+ egy doboz lőszer), a baloldalon még kettő. A sarokban egy élet. A kar nyitja a rácsot, ahol élethez, lőszerhez és dinamithoz juthatsz.

- Haladj tovább, balra tartva. Majd jobbra és balra. Jobbra kapcsoló. Vigyáz, a továbbhaladást egy szűk folyosón a keresztbe nyilak akadályozzák. Figyeld meg a lövés-gyorsaságot, és úgy haladj át. Itt megint egy Mana well-t vehetsz magadhoz. Jobbra egy kar, kinyitja a visszavezető úton a rácsot. Vissza. Kiérve menj balra. Az ajtón ki. (Töltés.)

- Menj be az ajtón. Balra. TNT-s ládákat látsz. (Mielőtt bármit tennél, tárolj!) Menj a ládákon túl, oda, ahol egy leeresztett rács van. Onnan lőj a távolabbi ládákra. Amint robban, kihátrálhatsz és menj a jobb oldali zugba. Így megúszod, hogy rád omoljanak a falak. Egy bejátszásban Ambrose tüzet gerjeszt a pallosával és az halad feléd. Patrick kifut, és a rács lezuhan.
(Töltés.)

- Abban a teremben, ahová jutottál, vizsgálj meg minden ládát (szám szerint hármat). Találsz bennük három életet, dinamitot, foszforos lőszert és ezüst lőszert. Hozzájuthatsz az új varázslathoz, a Skull storm-höz.
Bejátszás: a falon lévő szobor zöld leheletével mérgez. (Fogy az életed!) Ragadj dinamitot, és hiányos falat robbantsd ki. Itt tovább haladhatsz. Menj be. (Töltés.)

Újra az udvarban vagy. Menj be a házba a főbejáraton. (Töltés.)

Bent tovább a két szárnyas ajtón. A nagy lépcső előtt irány a baloldali ajtó. Bejátszás: jön a szakácsnő és beenged. Menj be az ajtón. (Töltés.)

- Jobbra az első ajtó zárva. A baloldali is. Menj szembe. Le a lépcsőn. A plafonon az üveg betörik, két repülő szörny ereszkedik le, s Rád támadnak. Ha elintézted őket, a jobb oldali ajtó kinyílik, menj be. (Töltés.)

- Bejátszás: Jeremiah ül a fotelban. Megérkezik Ambrose is, és némi szóváltást követően levágja Jeremiah fejét. Közben Patrick eldobja a Gel’ziabar követ. Ezután meg kell küzdened vele! Miután semelyik fegyvered nem hat rá, mással kell próbálkoznod. Folyamatosan menekülj előle, míg meg nem jelenik a Gel’ziabar kutya. Amíg támadja Ambrose-t, addig van időd kilőni a pallosból a zöld követ. Ekkor Ambrose összemegy s a kaszával már gyerekjáték elintézned. Az ezt követő bejátszásban a Gel’ziabar kutya ront rád. (Töltés.)

871. B.C.
Bejátszás: papok a Stonehenge-szerű kőépítménynél egy szobrot temetnek el. (Töltés.)

1 órával később:
Időközben tiéd lett a Tower Entry. A hálószobában vagy. Menj el a kandalló előtt, ekkor megpillantod Aaron szellemét előtted lebegve. Menj fel a lépcsőn, ki az ajtón. A bejátszásban egy szolga jön, kövesd. Később megáll, könyveket rendezget a folyosón. A jobb oldali ajtó zárva, menj tovább, jobbra tartva. Ez az ajtó is zárva, ide majd a Bethany’ key kell. Menj balra, fel a lépcsőn. A jobb oldali ajtó zárva. Tovább.
A szemközti ajtón sem tudsz bemenni, balra is zárva az ajtó, ide majd a Study key kell.

- Fordulj vissza, menj az ellenkező folyosóra. Itt újra megjelenik Aaron szelleme, de hamarosan két repülő szörnnyel is szembe találod magad. (A repülő, halpofájú szörnyekkel szemben mindenképpen a lövést ajánlom. A shotgun hatásos, de az újratöltés miatt biztosan veszítesz életet. A pisztoly gyorsabb és hatszor lőhetsz folyamatosan. De egy tár kevés nekik. Célszerű e rész előtt tárolni!!! S így eldöntheted, melyik már meglévő fegyvert használod ellenük. Néha az is jó, ha egyszerűen otthagyod őket. Az ajtón túlra ugyanis nem követnek! Gond csak akkor van, egyes pályarészeken ugyanide vissza is kell jönnöd. Mind a jelen esetben is. Ezt követően gyakorta összefutsz ilyen alakokkal.) Menj ki az ajtón. (Töltés.)

- A szemközti ajtón menj be, a lépcsőn fel. A baloldali első ajtón be. A kandallón megtalálod a Study key-t. A fürdőszobában egy élet. Az ágy mellett, a jobb oldali éjjeliszekrényen a Jeremiah’s Journal. A kis szobában ezüst lőszer és normál lőszer. Vissza, át az előcsarnokon. (töltés.)

- A folyosón megint egy repülő szörny. Menj be azon az ajtón, amit a Study key nyit. Végig a folyosón, de az ajtón. A kandallón a Joseph Spell és a Window’s Watch key, a kis szekrényen két tányér (Ether Tap). Vissza.
Bejátszás: Aaron szellem átváltozik. Vissza, addig a folyosóig, ahol Aaron szelleme mellett a két repülő szörnnyel is meg kellett küzdened. Fordulj kétszer balra. (Töltés.)


- A szobában menj le a lépcsőn, ki a folyosón át egy hosszabb folyosóra. (Útközben találkozol repülő szörnyekkel, és Aaron szellem is újra és újra feltűnik.) Odaérsz, ahol korábban Aaron szellemét erőtér vette körül. Tovább a folyosón. A tükörhöz értél, fordulj balra. A teremből ki és balra.

- Folyosó. A bal első szobában egy élet. A második és harmadik ajtó zárva. A jobb oldali elsőben az asztalon egy könyv, megelevenedik és támad. A további ajtók zárva. Kivéve a szemköztit, ott menj kii és másik ajtón ismét. (Töltés.)

- Egy nagy terembe jutottál. Egy repülő szörny. Ez az a terem, ahol a játék elején a csillár majd nem Rád szakadt. Középütt lóg is a vezetéke. Le a lépcsőn, balra az ajtón be. A Window’s Watch key nyitja. A földből kijön két csáp, intézd el. Balra az ajtón be, az ellentétes két sarokban virágok, intézd el őket és a másik ajtón ki. Egy élet és egy shotgun lőszer van itt.

- Vissza. Ki és a másik ajtón be - itt van egy kék ablak. Balra az ajtón be. Egy repülő szörny. Menj le a lépcsőn és ki az ajtón. Középen az asztalon egy élet. Menj be a szemben lévő nyitott ajtón. Megint egy szörny. Jobbra fel a lépcsőn. Az ajtó zárva van. Ismét egy repülő szörny. Menj le, ki a nyitott ajtón és ugorj bele a csillogó fénysugárba. Ez felvisz a tetőre.
- A tetőn vagy. A villámlást követően menj be a nyitott ajtón. Találsz egy lőszert s jobbra a Lightning varázslatot.
Menj le a lépcsőn. A bal oldali ajtó zárva van, az új varázslat nyitja. (Töltés.)

- Menj ki az ajtón. A csigalépcsőtől balra találsz két doboz lőszert. Ha felvetted, menj le a lépcsőn, ki az ajtón. A kandalló előtt elmenve, amellett az asztalon találsz három moltov-koktélt. Menj tovább s a szoba jobb sarkában lévő ajtón ki. (Ha, ahogy beléptél ebben a szobába, nem a kandalló felé indulsz, hanem egyből balra, s le a lépcsőn, egy nagy terembe jutsz. Innen nincs tovább út, csak vissza, viszont találsz három életet.)

- Az ajtón kiérve a nagy terem galériájára jutottál. Figyelj, mert a szoba közepétől két repülő szörny támad! Felvehetsz két doboz lőszert is.
Menj körbe, végig a galérián és ki a sarokban az ajtón. (Töltés.)

- Kiérve lőj egy villámot a Lightning varázslattal a villámhárítóra (olyan lándzsa alakú). Ez aktiválja a tetőlétrát, amin felmászhatsz. Fent keresd meg a színes üvegű, kerek ablakot és lődd ki. Bal oldalt a peremen menj fel a kilőtt ablakhoz és mássz át. Előfordulhat, hogy nagyobb az ugrásod és leesel a túloldalon. Bár nagy mélység vár Rád - ezt majd a visszaúton érzékeled igazán! - furcsa a levegőáramlás ebben a teremben. Nem zuhansz le, hanem érdekes mozgással lassan érkezel le. Vagy valamelyik lépcsőre. Ha sikerül az utóbbi, onnan leszedhetsz néhány szörnyet, akik lent ólálkodnak. (Ezek eddig nem látott szörnyek, furcsa hosszú csőrük van. Ha eltalálnak, kizökkensz a célzásból egy időre. Célszerű ekkor gyorsan kaszára váltani, mert lövésekkel ilyenkor szinte lehetetlen eltalálni bármelyiket!) Ha végeztél velük és lent vagy találsz egy erősítő követ. Most jön a felfelé út…

- Fent is van két szörny, célszerű lentről leszedni őket, mert a találataik ugyanúgy kizökkentenek a lövésből, mint a felfelé haladásból. Ne is kísérletezz a haladással felfelé mindaddig, míg bérmelyik él. (Ha mégis, nem biztos, hogy feljutsz!)
A felfelé úton leszakadt lépcsőket kell átugrálnod. Hol kisebb ugrásokkal - bele kalibrálni a furcsa légmozgást! - hol nagyobbakkal. (Itt érdemes sűrűbben tárolni!)
Felérve menj a torony legtetejére. Innen látszólag nincs tovább. Azonban ha ügyesen ugrasz bele a felfelé vivő fénysugárba, átjutsz a nyitott ablakon. (Töltés.)


Keisinger & Oneiros:
(Ez Keisinger birodalma. Ebben a részben sokszor kell használnod, eddig nem látott különböző színű teleportálokat.)

-Menj ki a boltív alatt. Mehetsz jobbra vagy akár balra is a párkányon. Kerüld meg az épületet, és hátul vedd fel az életerő üveget. Majd vissza és át a hídon. Ahogy átérsz a hídon, három csőrős szörny. Kaszát nekik, mert ugyanúgy kibillentenek az egyensúlyodból, mint az előző résznél s nem tudsz célozni. Mehetsz balra vagy jobbra. Hamarosan újból két csőrössel kerülsz szembe. Ha jobbra mész, akkor megint jobbra találsz egy boltíves folyosót. Menj át rajta. Jobbra ki a peremen, ugrálj át a lebegő lapokon (kétszer). Egy szörny, valamint a Sil Lith History és egy életerő kő.
A másik lebegő lapon egy élet üveg. Menj vissza.

- Irány az ellenkező oldal, ott is van egy boltíves folyosó. Ha kiérsz, balra egy nagyobb lap mo6zogva lebeg. Ha átugrasz rá, eléred az életerő üveget. Visszaugorva szemben egy zöld fényű teleport. Jobbra pedig egy lebegő lap és lépcső vezet a kék fényű teleporthoz. Ide menj. És ugorj bele. (Töltés.)

-Menj át a leszakadt hídon (ugorva), s fordulj jobbra. Szemközt egy lebegő csuhás, de nem kell foglalkoznod vele. (Itt tárolj.) Ugorj bele a sárga felfelé vivő fénysugárba. Ha jól csinálod, átvisz az életerő kőhöz. (Ha esetleg nem lezuhansz és vissza az előző töltéshez.) Onnan ugyanígy vissza.

- Szembe menj le a lépcsőn és ugorj át. Balra, jobbra életerő üvegek. Menj arra, amerre még nem voltál. Egy polip-fejű szörny balra. Tovább, le a lépcsőn, jobbra. A szökőkúton egy életerő üveg. Megint egy polip-fejű szörny. Most használd a scrye-t és keresd meg a kék színű teleportot. (Egy „vak” lépcsőnél találod meg. Ez a lépcső nem vezet sehova, a falig ér csupán.) Menj bele.

A lapokon átugrálva vedd fel az Energy key-t. Vissza, és bele a kék színű teleportba.

- Keresd meg a visszautat. Odáig, ahol először érkeztél át a hídon. Ez a pálya eleje. Középütt találsz egy rácsot. (Pont félúton a jobb és baloldali boltíves folyosók között.) Tedd a jobb oldalán a helyére az Energy key-t. kinyílik a rács. Menj be és ugorj bele a lyukba. (Töltés.)

- Ugorj át szembe. Jobbra a párkányon balra tartva egy életerő üveg. Át a boltív alatt (abba a helyiségbe, ahol a tűz ég) egy csápos szörnnyel akadsz össze, valamint egy újabb életerő üveg. Vissza.

- Menj be egyenes, jobbra egy életerő üveg, balra semmi. Egyenesen a kék energia-falhoz. Ezen nem tudsz átjutni másként, csak ha deaktiválod a Dispel-el. Ha átjutottál jobbra és balra is egy-egy polip-fejű szörny. Balra tartva egy életerő üveg. Jobbra semmi.

- Középütt ugorj le az udvarra. Két csőrös, a bevált kaszával intézd el őket! Innen jobbra és balra vezet ki út. Először balra menj. Ugorj át. Egy repülő szörny. Menj jobbra az oszlopsor között, annak a végébe. A gyorsító varázslattal, a Haste-val ugorj át az életerőhöz. Amint átugrasz, látható lesz az alatta lévő lap, nem tudsz leesni. A Haste-val menj vissza az oszlopsorhoz. Majd vissza az udvarra. Menj ki a másik kijáraton. (Tárolj!)

- Ahogyan haladsz előre, megjelenik a lépcső előtted, és a lapok is. De! Szembe, ahová el kell majd jutnod, van egy csőrös szörny. Előbb el kell intézned, mert ha ő a gyorsabb, és meglő, sosem jutsz át, hisz kibillent az egyensúlyodból és nem tudod őt lőni sem, meg továbbhaladni sem. Egy ponton túl ugyanis ugrálnod is kell.

Ha átértél, menj fel a lépcsőn. Bele a kék teleportba. (Töltés.)

- Menj át a hídon, egy repülő szörny. Menj be a boltív alatt. Ugorj le. Menj jobbra. Átmenni a hídon nem tudsz, mert villám csap bele és középen leszakad. Fordulj vissza és menj az ellenkező boltív alatt tovább.

- Bele a teleport lyukba. Ezután menj előre, a bal oldali lépcsőn fel. Három csőrös szörnnyel futsz össze és van itt egy életerő üveg is. Jobbra tartva fel a lépcsőn és az ajtón be. Két oldalt fáklyák égnek. (töltés).

- Megkaptad közben a Keisinger’s Presence-t. Menj ki a másik ajtón. Balra, a lépcsőn fel. Három ellenséges szörny, két csőrös és egy polip-fejű. Jobbra két lőszer és két életerő üveg. Menj ki az ajtón, a lépcsőn le.

- A rács mellett, jobbra egy padló-kapcsoló. Állj rá és kinyílik a rács. Menj be. Menj le- balra - a lépcsőn. Itt egy nagy vízimalom-kerék. Keresd meg a falon a kereket és aktiváld. Vizet ereszt a vizimalom-kerékre.
Menj fel és a másik rácstól jobbra lévő padló-kapcsolóval nyisd ki az újabb rácsot. Menj át alatta.

- Egy nagy víztározóhoz jutsz. Ugorj bele, és az oldalról nyíló csőbe ússz be. Balra, majd fel, él vedd fel a Sextant-t. Ússz vissza a víztározóba és mássz ki a létrán. A víztározó előtti építményre helyezd a Sextant-t. A vízoszlop felemelkedik. Ússz fel rajta. Menj ki és bele a kék teleportba. (Töltés.)

- Balra menj, egy nagy üstöt találsz. Gyújts alá egy molotov-koktéllal. Ezután keresd meg ebben a helyiségben a kereket és aktiváld. Víz folyik az üstbe. Van itt egy életerő üveg is.
Keresd meg a Gel’ziabar kutyát és intézd el. (Nekem úgy sikerült, hogy hátráltam és be a sarokba, ott nem tudott elérni, a kaszával viszont én igen.) Ha legyőzted, vedd fel a Mana well-t, és a Dispel használatával semlegesítve az energia falakat, a két életerő üveget.

- Vissza a zöld teleporthoz. És mögötte menj fel a lépcsőn jobbra. El az oszlopsor előtt és jobbra. Aktiváld a kart. Ekkor a gőz felfelé száll és megforgatja a ventillátort, ami kinyitja a rácsot. Menj át a rácsa alatt és vedd fel az Energy key-t. Vissza. Fel a szemközti lépcsőn. Helyezd be a lyukba az Enegry key-t, a rács felemelkedik. Bemehetsz. Fel a lépcsőn. (Töltés.)

- Balra az ajtón be. Told el a koporsó fedelét. Szemben az imahely mögött van egy életerő üveg, vedd fel. Menj a kék teleporthoz Villámlás. Egy szörny. Előre, be az ajtón. Balra a lépcsőn fel. Az ajtón be. Ide kell majd z Ancient Artifact.
Vissza.

Menj fel a másik oldali lépcsőn, az ajtón be. Ide is az Ancient Artifact kell. Vissza.

- Lent a középső ajtón be. Itt egy lila teleport. (Töltés.)

- Menj a vér-folyós terembe. Három lebegő csuhás. Nagyon jó ellenük a Dispel! Itt találsz életerőt és a Verogo Background-ot. Mássz fel a két kövön, bele a vérrel teli kondérba. Ússz le és vedd fel az Ancient Artifact-et. Ússz tovább, majd felfelé ki. Itt egy nagy szobor. Használd a scrye-t, majd ha elveszi a kezét, lődd ki a szívét. Leesek és elkezd folyni a vér. Elönt. Vedd fel a szívet, a Human Artifact-ot, és ússz ki a vérben. Közben találsz életerőt. Keresd meg a rácsot, ha odaérsz kinyílik. Menj ki.

- Jobbra egy polip-fejű szörny. A jobb oldali vér-esés mögött van egy életerő kő. Vedd fel. Vissza, a másik vér-folyón ússz fel, a következőn is. Itt egy oltár. Tedd rá a Human Artifact-ot. Leereszkedik, felveheted az Arcane Whorl-t. Ezután menj bele a kék teleportba.

Jobbra az ajtón be. Az Ancient Artifact-ot kell a helyére tenned. De előtte tárolj! Ugyanis három helyre is teheted, s ebből csak egy jó megoldás. A másik két esetben az ajtón nem tudsz kimenni, és a keletkező lángok megölnek. Az Artifact helyes helye: a jobb oldali szoba.

- Ha ezen túl vagy, most már aktiválhatod a kapcsolót a helyiség közepén. Felemelkedik az középen lévő oszlop. Menj bele. Filmbejátszás. Megkapod az újabb varázslatot, a Flight-ot. Ezzel időlegesen repülni tudsz.
Menj fel bármelyik lépcsőn és használd a Flight képességedet, repülj bele a kék teleportba. (Töltés.)

Menj ki és balra. (Tárolj!) A Flight-tal át tudod ugrani leszakadt hidat. Menj bele a kék teleportba. (Töltés.)

- A Flight-tal és gyorsítással (Haste) repülj (4x) fel a lebegő szigeteken. (Mindegyik után tárolj!) Fent menj be az ajtón. Gyorsan át az energia pajzson és vedd fel a közepén lévő tekercset. Mögötte aktiváld a balból kiálló tégla-kapcsolót. Ezután menj fel jobbra vagy balra. A toronyban repülj fel - párkányról párkányra! - a kék teleportba. (Töltés.)

- Menj ki az ajtón és jobbra fel a lépcsőkön. (Mielőtt felmész tárolj!) Itt lebeg Keisinger. Néhány kasza-vágást követően zöldes fényben elteleportál. Most még nem vállalja a megmérettetést! Keresd meg az utadban lévő két követ. Ezeken felmászva repülj felfelé, mind feljebb. Addig, míg utadat lépcsőn nem folytathatod - felfelé -. Kétszer kőomlásra is számíts! (Töltés.)

Bejátszás - ismét megjelenik Keisinger. Immár a végső összecsapás közeledik. (Töltés.)

- Keisingerrel kell megküzdened, (mielőtt lőssz, vagy lőne, tárolj!) koponya tűzzel lő, s amint lőtt burkot képez maga köré. Ügyesnek kell lenned, a sarki kőszegletek jó védelmet nyújtanak. Amikor leszáll középre, bele kell löknöd a lyukba. (Tárolj!)



- Ugorj utána. Zuhanás közben használd a Flight-ot, hogy szakaszosan érkezz le. Oldalra tarts, így berepülhetsz valamelyik erkélyre. Innen tüzelhetsz Keisingerre, aki középen lebeg. Közben, madár-vijjogást hallasz folyamatosan. Keisinger lezuhan. (Töltés.)

A Covenant Ház 3:

- Bejátszás:Patrick kimegy. Sok madár körülötte, de most nem fenyegetőek, ellenkezőleg. Mintha örömmel vennék Keisinger halálát. (Töltés.)
Kaptál egy Mana well-t és megtudod, hogy Keisinger meghalt, Keisinger’s Death. Menj le a lépcsőkön. Le abban a furcsa gravitációjú toronyba, ahol már egyszer jártál. Lent menj ki az ajtón. (Töltés.)

- A csarnokban találsz két életet. A bal ajtó zárva van, a lépcsős is. Menj ki a nyitott ajtón! Balra a páncélos-lovagos folyosón. Mikor az ajtón átmennél, becsapódik előtted. Fordulj vissza, szembe fel. Bejátszás: ismét Aaron szelleme, s megint csak átváltozik.
Menj felfelé az íves lépcsőn. (Töltés.)

- Jobbra, majd balra. Közben két repülő szörny, s Aaron-szelleme is követ. Jobbra le a terembe. (Töltés.)

- Menj ki két ajtón is, vissza azon a szobán át, ahol a játék legelején Aaron nem engedett a képekhez. Erőtér vett körül. Menj át a két folyosón, a tükör előtt el, és a kandallós szobából ki. Jobbra, majd balra. Itt megtalálod a komornyikot, aki odaadja neked a Work Room key-t. Ez a kulcs nyitja ebben a szobában a másik - zárt - ajtót. Menj be. A másik ajtón ki. (Töltés.)

Az erkélyen vagy, esik az eső.
Ugorj le az udvarra. Menj az istállóba, itt két életet találsz. Ezután fel mindkét létrán a tetőre s onnan a Haste-val (gyorsítás) ugorj át az istálló tetejére. Itt ugorj be a nyitott ablakon.

- Találsz két dinamitot és két molotov-koktélt. Felveheted az Aaron’s Journal-t. Menj le a létrán a festő-terembe. (Tárolj!)

- Itt a bejátszásban Aaron-szellemét látod, amint egy Téged ábrázoló képet fest össze. Hamarosan megidéz egy hatalmas repülő szörnyet. Nem egyszerű legyőzni. De talán a Skull Storm a leghatásosabb ellene (+ kasza). Ha kész vagy, vedd fel a kép alól a Bethany’s Gate key-t és egy molotov-koktélt. Menj ki az ajtón.
Az istállón keresztül kijutsz az udvarra. Keresd meg a kétszárnyas nagy vaskaput, azon menj ki. (Töltés.)

- A kaputól jobbra a kétszárnyas ajtón be. Két élet és 2x3 dinamitot. Menj ki és balra. Végig, amíg meg nem találod balra azt a kaput, amit a Bethany’s Gate key nyit. (Töltés. Térkép.)

Bethany’s Cottage:

- Menj le a völgybe. Ha jobbra fordulsz a kereszteződésben, ott csak két hatalmas húsevő virág van. Visszafelé a kereszteződésben menj az ellenkező irányba, végig a fal mellett, be az udvarba. Innen a be a ház nyitott ajtaján.

- A hátsó szobában egy élet és két doboz lőszer. A belső szobában használd a jobb sarokban a scrye-t. Így megláthatod, amint Aaron-szelleme éppen elás valamit a padló alá. Vegyél elő dinamitot és robbantsd ki a padlót. Vedd fel az Aaron’s Room key-t és Aaron állkapcsát, az Aaron’s Jaw-t. A másik szobában kinyílt az ajtó. Menj oda és fel a lépcsőn, három szörny - a szokásosak, mint a játék elején -.

- Balra átugorva a leszakadt padlón élet és lőszer. Jobbra az ajtó zárva. Menj ki az erkélyre és be az ablakon (guggolással). Egy erősítő kő. Mikor felveszed, egy szörny töri be az ajtót. Menj ki és vissza, ahonnan jöttél.

- Végig a völgyben, a kereszteződésig, ott jobbra. (Tárolj!) Itt két hatalmas repülő szörnnyel kell megküzdened. Majd bemehetsz újra a Covenant-házba. (Töltés. Térkép.)


A Covenant Ház 4:

Menj be a konyhába. (Töltés.)
Fel a lépcsőn, oda, ahol a tűz ég. Bejátszás: Aaron-szelleme ismét, és megint csak átváltozik. Ezután megelevenednek az evőeszközök, és rád rontanak, de mind csak egy-egy lövésnyit támad. Balra tartva menj ki az ajtón. (Töltés.)

- Menj fel a lépcsőn, az ajtón ki. Balra az ajtó zárva, jobbra menj. Végig a nyitott folyosókon. A második folyosón balra az ajtó Aaron szobája, ezt nyitja az Aaron’s Room key. (Tárolj!) Bent egy élet, és a Bethany’s Room key. Vigyázz, egy erő közben kicsapja az ajtót, ha nem vagy gyors és nem ugrasz az ajtó mögé, kiszippant, és véged! Tehát állj a tárgyak felvétele után az ajtószárny mögé, amikor kinyílt és amint újra becsukódik, már kimehetsz.
Vissza, balra. Át a szobán. (Töltés.)

- Egy repülő szörny és Aaron-szelleme. Keresd meg Bethany szobáját, egy nagy „B” betű van rajta. Menj be a kulccsal és vedd magadhoz a tükrös asztalon lévő Bethany’s Journal-t. Ekkor a tükörben, mmögötted egy alakot látsz. Fordulj meg, és ahogy mennél ki egy hatalmas termetű benszülöttel kell megküzdened. De elég neki 3-4 kasza-suhintás. Balra le a létrán. (Töltés.)

- A pincébe jutottál. (Figyelj, mert sok a patkány!) Tovább, a kinzókamrába. (Tárolj!) Középütt egy megkínzott alak függ. Használd az Aaron’s Jaw-t. Életre kel! Intézd el! Majd vágd le a fejét.
Bejátszás: egy vízió-szerűséget látsz. Ősember-féle emberek járkálnak egy barlangban. (Töltés.)

Eternal Autumn:
(Az Örök Ősz.)

- Menj előre, vedd fel a Nightmare-t. (Ezen a pályán minden edény széttörhető, a tárgyak nagy része ezekben van.) haladj felfelé, húsevő virágokkal találod szembe magad, és három papucs-szerű, halfejű szörnnyel. Két edény, az egyikben a Healing Roots. (Ezen a pályán ez tölti be az élet szerepét, gyógyító gyökér.) Ahogy haladsz tovább, megint két húsevő virág. Az edényben egy lándzsavető. Majd megint két edény, az egyikben egy papucs-szörny.

- Mássz bele a fatörzsbe, menj felfelé. Megint találsz élet gyökeret. S ismét egy papucs-szörny. Feljebb egy lándzsás bennszülött. Egy húsevő virág, két edény, benne nyílvesszők.
Menj felfelé, megint egy húsevő virág és két csáp emelkedik ki a földből. Majd két ősember és megint egy húsevő virág.
Tovább fel a szikla-hasadékban.
A vérben négy papucs-szörny. Két húsevő virág. Tovább, felfelé. (Töltés.)

- Az utadban sok csáp jön ki a talajból, s egy húsevő virág is utadban van. Elhaladsz egy halott s egy kivágott fa mellett. Felfelé, megint egy húsevő virág és három ősember. Jobbra: ismét.
Ahogy haladsz tovább, két ősember táncol a tűz körül. Jobbra az edényben két élet gyökér. Egy alagúthoz érsz, a két oldalán egy-egy húsevő virág. Menj be az alagútba, előtte a talajból ismét csápok emelkednek ki. (Töltés.)

- Bent egy ősember. Jobbra, elfordul a kő, és tovább mehetsz. Két élet gyökér. Az edényben foszforos lőszer és egy főnix-tojás. Tovább, megint félre megy az utat elzáró kő. Menj balra, le a lépcsőn, két ősember. Menj át a hídon, megint egy.

- Egy nagy terembe értél, az alján egy csapó-ajtó látható, de zárva van. A terem oldalán menj át szembe. (Mentés!) Kissé felfelé aktiváld a kapcsolót. Kinyílik az előbbi csapó-ajtó, és a láva emelkedni kezd. Kirepül egy égő főnix-madár, ki a tetőn lévő nyíláson. Gyorsan igyekezz vissza, nehogy a láva elérjen! Fel a lépcsőn. Át a termen, be azon az ajtón, ahol a tüzet látod lobogni.

- A lávából felcsapó lángok mellett a párkányon fel tudsz menni. Jobbra be az ajtón. Itt a láng fölött egy főnix-madár szelleme lebeg, mellette az égő főnix-madárral. Jobbra látsz a falon egy kapcsolót, ugrással aktiválhatod. Ezután a kinyílt ablakon behatoló huzat félrefújja lángot, a Flight-tal odarepülhetsz a főnix-szellemért. Vedd fel. Majd ki az időközben kinyílt ajtón. Menj a lépcsőn lefelé. (Töltés.)

A folyosón előre haladva egy élet gyökér. (Mentés!)
Egy szakadékhoz értél. Ereszkedj le, a zuhanást a Flight-tal tompíthatod - szakaszosan működtetve! -.

- Menj balra, felfelé. Egy ősember ugrik feléd. Menj feljebb, balra tartva. Megint kettő, s ahogy haladsz feljebb, mindig ősemberek rohannak feléd. (Mostanra világos - a fegyverzetükből és viselkedésükből - ez valójában két törzs lehet. Egymás ellen - is - harcolnak.) Vigyázz, az útnak hamarosan vége, és megint egy szakadék! Lent a tűz körül két ősember. Fentről szedd le őket! Majd lőj bele fentről a tűzbe, és a Flight-tal tompítva ereszkedj le.
Az edényekben nyílvessző és lőszerek. Menj tovább, papucs-szörnyek. (Töltés.)

- Egy függőhídhoz érsz. A mellett lévő edényben élet gyökér. Szedd le a fönt strázsáló őrt, menj át, közben intézd el a szembe jövő ősembereket. Ahogy átérsz, a híd két oldalán egy-egy edény. Benne élet gyökér. Haladj jobbra. (Ütemes dobolást hallasz.)
Egy folyosóra jutsz. (Töltés.)

- Jobbra be, vedd fel az Arcane Whorl-t, az élet gyökeret. Visszafelé egy ősemberrel futsz össze. Menj jobbra fel a lépcsőn, az edényekben nyílvessző, élet gyökér.
Megint felfelé. Egy terembe értél, jobbra a lépcsőn fel (2x), egy ősember. Balra ismét lépcső, felfelé. (Töltés.)

- Menj lefelé, egy húsevő virág. Itt csak repülve tudsz feljebb menni, használd a Flight-t. A teremben, ahová érkeztél középen ég a tűz. Az edényben élet gyökér. Menj fel a lépcsőn. Papucs-szörnyek és egy halott a földön. Ismét egy felfelé vezető lépcső, majd megint. A plafonon hullákat látsz. Az edényben megint egy élet gyökér és papucs-szörny.
Újabb lépcsőn kell felmenned. Itt négy ősember. Megint lépcső. (Töltés.)

- A teremben két ősember és egy doboz lőszer. Forgasd el a középen lévő daráló-szerűséget. Kinyílik az ajtó. Menj ki. Mindjárt egy ősember, az edényekben élet gyökér. Ez egy olyan rész, ahol vízesések vannak. Menj jobbra. Megint jobbra és be. A tűz mellett fel a lépcsőn. Jobbra, az edényekben két élet gyökér, papucs-szörny és foszforos lőszer.
Vissza. A tűznél ki és jobbra.

- Az edényekben foszforos lőszer, molotov-koktél. Majd négy ősember rohan el melletted. Haladj el a következő tűz mellett, jobbra fel a lépcsőn. (Töltés.)

- Menj fel a lépcsőn. Előre a szikla-hasadékban. Egy élet gyökér. Jobbra tarts. Megint négy ősember rohan el melletted. Bal felé ismét három. A falakon halottak. Az edényben élet gyökér. Használd a felfelé haladáshoz a Flight-t. A kapu azonban zárva van. Fordulj meg, egy tornyot látsz magad mögött. Ennek az ablakán kell berepülnöd. (Előtte tárolj!)
Amint bejutottál a toronyba, megint találsz egy daráló-szerűséget, forgasd el, kinyitja a kaput. Repülj fel a kapuhoz, az ajtón menj be. Egy halott. (Töltés.)

- A folyosón csápok jönnek ki a földből. A terembe érve egy bennszülött. Ha legyőzted, vedd fel a foszforos lőszert.

- Menj át a folyón, a kövekre ugorva, esetleg segítve a gyorsítással. Balra a házba menj be, az edényben nyílvessző. Ahogy kimész, a tűz körül táncol egy bennszülött. Tovább haladva, a második ház mellett egy csuhás. A házban két élet. Felfelé menet megint egy csuhás és két húsevő virág. A jobbra lévő házban semmi sincs.
Menj be a nagy ajtón, majd a következőn is. (Töltés).

- (Tárolj!) Bent egy élet gyökér. A földből rengeteg csáp jön elő. Újra és újra. Mindaddig, amíg a Skull Storm-mal nem robbantod ki a két átellenben lévő saroknál a repedést, és el nem pusztítod a virágokat. Ekkor a csápok nem jönnek újra. Az ajtó kinyílik.
Az ajtón három bennszülött-szellem ront be. (Kellemetlen ellenfelek!)
Menj át a termen, jobbra. (Tárolj!) Át a kínzókamrán, fel a lépcsőn. Ismét egy bennszülött-szellem. Megint haladj felfelé, újabb két szellem. (Tárolj!) Ha legyőzted őket, az ajtó kinyílik. Kimehetsz.

- Egy lebegő csuhással akadsz össze, majd továbbhaladva még eggyel. Útközben egy élet gyökér. Fel a házak között. Megint egy csuhás s egy újabb élet gyökér. (Töltés.)

Bejátszás: fent a hegy tetején, a küzdőtéren középütt Bethany és két csatlósa, két boszorka. Először a két csatlóssal kell megküzdened, majd jöhet Bethany!
Ezután találkozol Jeremiah-val. Patrick lefejezi.
Következő ellenfél a szörnnyé változott Király. (Ha nem mozdulsz onnan, ahol vagy, akkor nem érnek el a csápok!) A legjobb neki egy molotov-koktél, majd a Skull Storm. A legvégén a főnix-re lesz szükséged, ugyanis a vég előtt megnyílik a teste, ekkor ereszd bele a koponyát, majd a főnix-madarat a fejére.

Kertész Csaba Zoltán
-email-

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz