GyIK

[Jtag] Mi az az XBreboot, mit érünk el vele? (első fejezet)
   FAQ #188
   
Mit is takar az XBReboot, miért olyan nagy szám és milyen lehetőségeket kínál a használója számára? Az XBOX 360-ból háromféle típus létezik (nem alaplap, nem a kiszerelés tekintetében, hanem a tudását nézve):
  • Modolt | modolatlan XBOX 360: Lejátssza a Microsoft által digitálisan aláírt programokat, játékokat. Ez a normál felhasználóknak készült kivitel. Mivel csak az MS által aláírt programok (hivatalosan kiadott) futtatására alkalmas, ezért az alábbiakban olvasható képességek egyike sem jellemző rá.
  • XBOX 360 DEVELOPER KIT (továbbiakban DEVKIT): Ez a gép a játékfejlesztőknek | játéktesztelő-fordító cégek számára készül. Értéke erősen közelít a felbecsülhetetlen összegig (na jó 1,5-2 millió forintnál azért megáll). Ez a gép egy debug bios-szal van felszerelve, ezért lehetőséget nyújt az MS által még nem aláírt programok futtatására, játékvideók készítésére (movie capture szolgáltatás), és szoftverek fejlesztésére. A szoftverfejlesztők az XBOX SDK-t használják (továbbiakban XDK), mely megkönnyíti a programozók munkáját és tesztelését. Ez a gép nem rendelkezik valós XBOX Live eléréssel, csak egy partnernetet ér el. Különálló Gamertag-ekkel. Ellenben korlátlan mennyiségű MS pont hozható létre, és a kínálatból így bármi letölthető.
  • XBReboot: Ez a gép erősen hasonlít a DEVKIT-re. A JTAG ugyanúgy ki van rajta építve, és a módosított Dashboard-nak köszönhetően hasonló képességeket hordoz, mint a DEVKIT. Persze az XDK-val nem működik együtt, és nem is a DEVKIT menüjét tartalmazza, hanem egy módosított NXE-t.
  • Freeboot: Nagyban hasonlít az XBR-re, de ez még dual-nand megoldást használ és szükséges a xex és dll fájlok patch-elése.
  • JTAG: Ez egy három vezetékből és két diódából álló átkötés az XBOX 360 alaplapján.
És hogy miért is jó ez az egész?
Azok a fejlesztők, akik nem a Microsoft-nak dolgoznak, hanem otthon saját „szakállukra” fejlesztgetnek, rendelkeznek DEVKIT készülékkel, illetve a DEVKIT nélkül is van lehetőség programok írására és tesztelésére. Így elmondhatjuk, hogy egy normál felhasználó számára az XBReboot tartalmaz minden földi jót, és a homebrew (a nem MS-os, otthonkészült)alkalmazások tömeges érkezését okozhatja.
A tulajdonságok ismertetése:
Adathordozók támogatása: El lett távolítva az a metódus, ami meggátolta a MS által nem aláírt adathordozók használatát. Így egy mezei (bármilyen típusú laptop) HDD-t csatlakoztatva az XBOX 360 HDD foglalatára már használhatóvá is válik (formázható). Ezen felül az USB csatlakozóra kötött FAT32-es adathordozót felismeri a gép és indíthatóvá válnak róla a programok és a játékok. Megszűnt a méretbeli korlátozás is, így akár több TB-os HDD-n is lehetőség nyílik a programok és a játékok tárolására. XBOX Live Arcade: Az XBOX Live-ról letöltött Arcade játékok alapból csak Trial játékként funkcionálnak egy normál XBOX 360-on. Így csak a megvásárlásukkal lehet őket teljessé tenni. Egy XBReboot-os gép képes arra, hogy ezeket a Trial játékokat TELJES játékként futtassa. Ehhez nincs más dolgunk, mint egy foltot alkalmazni rajtuk. Ez a Yaris-Swap... Az így patch-elt játékok teljes játékként lesznek játszhatóak egy XBreboot-os gépen. Viszont normál XBOX 360-on láthatatlanok / Corrupted azaz sérült tartalmakként jelennek meg. Lejátszásuk így nem lehetséges. Homebrew programok futtatása: Pont mint az eredeti XBOX (XBOX 1/Original XBOX) esetében, a NAND flash után lehetőség nyílik a MS által nem aláírt xex fájlok elindítására. Így különösebb korlátok nélkül érkezhetnek az alternatív menük, emulátorok és különös megoldások (XBR flash-elő/frissítő). Jelenleg alternatív menüből több is van: Az egyik a XeXMenu (régebben XeXLoader néven futott), a másik a Viper360. Mind a kettő a játékok feltöltésére, kezelésére és futtatására szolgál. Persze ezen felül tartalmaznak másolási, áthelyezési és törlési, valamint FTP (XeXMenu) funkciókat is. Ezek a programok indíthatók lemezről, HDD-ről, USB-s eszközről és az NXE alól is, mint eredeti tartalmak (pl. demók néven). Játékok futtatása: Míg továbbra is adott a lehetőség a DVD-ről való játékindításra, mint feljebb már említettem a játékok felmásolhatóak adathordozóra. Másik megoldás, hogy a letöltött játék fájljait kiírás nélkül kiszedjük a lemezképfájlból (.000, .ISO) és adathordozóra másolás után már futtathatóak is. A kezdetekben a játékokat még muszáj volt feltörni egy X360GameHack 5.2 nevű programmal. Mára erre már semmi szükség nincs. Valamint elhárították a fagyásokat, akadozásokat is. Az XBReboot használatával tehát:
  • Nem kell a játékokat DVD-re kiírni. A lemezképfájl kicsomagolása (pl. XBOX Backup Creator) után azonnal játszhatóak
  • Nincs méretkorlátozás a fájloknak. Tehát lecserélhetünk és szabadon módosíthatunk majdnem mindent. Ezzel a játékmagyarításoknak egy új lehetőséget teremtve.
  • A játékok csonkíthatóak. Tehát a mindenféle felesleges nyelveket eltávolíthatjuk, ezzel csökkentve a játék méretét (pl ripkit-tel: Hardcore Xbox 360 Game Cleaner; vagy saját kezűleg).
Most pedig egy kis statisztika: A játékok nagy többsége alig foglal 4GB-nál többet (csonkítással ez még lejjebb vihető). Csak néhány játék foglal 7GB-ot. Ami pedig sokkoló, hogy egy 4 lemezes játék lazán elférne 2db DL lemezen. Linux: Lehetőségünk van Linux rendszerek futtatására. Ez úgy valósul meg, hogy egy XBR-es gépet a tálca kinyitással vagy a hátsó USB portra kötött vezetékes vagy Play and Charge kittel csatlakoztatott gamepad-dal kapcsoljuk be. Jelenleg kétféle Linux futtatható. Az egyik a Debian 5.0, a másik a Gentoo Live V2. Mindkettővel lehet internetezni, leveleket fogadni és XBMC-t futtatni. Jelenleg annyi hiányosságuk van, hogy nem kezelik a hangkártyát és nincs OpenGL támogatás. Ezen az ígéretek szerint javítani fognak. --> XBMC --> médialejátszás.
Megtekintve: 40143 (Egyedi 36520)
Értékelések:   10.0 - 3 szavazat  
Szerző: EkE
Dátum: Írta : 2010 január 21 csütörtök - 13:39:40
Utoljára frissítve : 2012 szeptember 11 kedd - 10:05:28